رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ خسارت نیم میلیاردی یک پراید!/کدخدایی: اظهارات محمود صادقی به حیثیت نظام و شورای نگهبان برمی‌گردد/امام جمعه اصفهان: نمایندگان استان اصفهان پای استعفای خود بایستند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 08 December 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تابش: اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه به دنبال عبور از روحانی نبوده‌اند

محمدرضا تابش، نائب رئیس اول فراکسیون امید در واکنش به اظهارات محمدرضا باهنر «جدایی حساب اصلاح‌طلبان از دولت بی‌معرفتی بود» به خبرآنلاین گفت: به هیچ عنوان صحبت از عبور از روحانی وجود ندارد. اصلاح طلبان چه در انتخابات سال ۹۲ و چه در زمان انتخابات ۹۶ برای پیروزی آقای روحانی سنگ تمام گذاشتند. در واقع اصلاح‌طلبان همه بضاعت و توانایی خود را برای موفقیت آقای روحانی در طبق اخلاص قرار دادند حال ممکن است در برخی موارد انتقاداتی داشته باشند، این چه منافاتی دارد که برخی آن را عبور از روحانی تعبیر می‌کنند؟ در هر روندی ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد که این انتقادات و مطالبات می‌تواند به پیشرفت کمک کند؛ بنابراین، هیچ گاه مسأله عبور از روحانی از سوی اصلاح‌طلبان مطرح نبوده است.

ساعات کار جیب‌بران در تهران

سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت: جیب بران با توجه به ازدحام جمعیت در محل های پر رفت و آمد به ویژه مترو و ایستگاه‌های اتوبوس، این مکان ها را برای سرقت از شهروندان انتخاب می کنند. جیب‌بری‌ها معمولا در ساعات ۲۰-۱۶ اتفاق می افتد. توصیه می‌شود شهروندان به هنگام حضور در اماکن عمومی مواظبت لازم از گوشی، مدارک هویتی، مالی و وجوه نقد داشته باشند

خسارت نیم میلیاردی یک پراید!

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب:انفجار کپسول سوخت یک خودرو بیش از 5 میلیارد ریال خسارت به بار آورد. راننده یک خودروی پراید که قصد داشت از یک کپسول گاز مایع به خودروی خود سوخت بزند، با بروز اتصالی در سیم کشی خودرو انفجار شدیدی را در پارکینگ ساختمان رقم زد. راننده هم مصدوم شد./ ایسنا

روایت اژه‌ای از گوشی‌های توقیفی

محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه: بخشی از گوشی‌های تلفن همراه که در تهران توقیف شده؛ چیزی حدود ۱۲۰ یا ۱۳۰ هزار است. وزارت صنعت عنوان می‌کند حدود ۷۰۰ هزار گوشی بوده است. بنده گفتم ما از ۷۰۰ هزار خبر نداریم واین مقدار را توقیف نکرده‌ایم. این‌ها امروز، چون مورد نیاز مردم بوده و ممکن است در قیمت بازار تأثیرگذار باشد، باید دست به دست هم دهیم تکلیف رامشخص نماییم./میزان

پاسخ‌های عجیب و غریب سفرای انگلیس و فرانسه درباره ایران

رضا نصری، حقوقدادن بین الملل و عضو مطالعات ژنو، درباره دلایل نشست اخیر شورای امنیت علیه ایران به خبرآنلاین گفت:

سفرای بریتانیا و فرانسه هر دو بعد از پایان جسلهٔ غیرعلنی شورای امنیت ـ که خود در مورد آزمایش موشکی ایران فراخوانده بودند ـ از پاسخ به این پرسش که آیا اقدام اخیر ایران «نقض» قطعنامه ۲۲۳۱ محسوب می‌شود یا خیر، طفره رفتند. ▫️سفیر فرانسه آزمایش موشکی ایران را «ناسازگار» با قطعنامه خواند و وقتی خبرنگاران از او خواستند با شفافیت بیشتر اصطلاح «ناسازگار» را توضیح دهد، او ادامه جلسه پرسش و پاسخ را به مزاح برگزار کرد و گفت، از یک فرانسوی نخواهید یک واژه انگلیسی را توضیح دهد. سفیر بریتانیا هم به شیوه‌ای متفاوت از بکارگیری واژه «نقض» خودداری کرد و صرفاً از «عدم احترام» به قطعنامه سخن به میان آورد. وقتی از او پرسیدند: «اگر آنقدر که می‌گویید از برنامه موشکی ایران نگران هستید پس چرا در قطعنامه ۲۲۳۱ صرفاً از یک عبارت توصیه‌ای (به جای عبارت الزام‌آور) در مورد آن استفاده کرده‌اید؟» پاسخ داد: «من شخصاً در مذاکرات حضور نداشتم!».

علم‌الهدی: دخترهای عقد کرده در خانه مانده‌اند و شما به CFT چسبیده‌اید؟

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه رهبری از چهار، پنج سال قبل برای ما نسخه دادند که اگر عملی می‌شد، مشکل گرانی، تورم، بیکاری و... را نداشتیم، یادآور شد: نسخه رهبری را کنار گذاشتید و به اروپا و امریکا چسبیده‌اید که نتیجه‌اش امروزش، پریشانی‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کرده است. معیشت روز به روز تنگ‌تر و گرانی افزایش یافته است، دختران عقد کرده در خانه‌ها مانده‌اند و یخچال دو سه میلیونی ۱۵ میلیون تومان شده است. آن وقت شما به اروپا چسبیده است و CFT را تصویب می‌کنید و از شورای نگهبان به مجمع می‌دهید و در آنجا، با همراهی چند نفر، آن تصویب می‌کنید و هستی استقلال کشور را به پای دشمنی می‌ریزید که دشمنی‌ ۶۵ ساله‌اش رسوب کرده و هم هر روز بیشتر می‌شود.

کدخدایی: اظهارات محمود صادقی به حیثیت نظام و شورای نگهبان برمی‌گردد

سخنگوی شورای نگهبان درباره شکایت این شورا از محمود صادقی نماینده تهران گفت: اظهارات این نماینده به حیثیت نظام و شورای نگهبان برمی‌گردد، ابتدا از وی تقاضای ارائه مستندات شد ولی چون ارائه نشد موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری کردیم. وی پیرامون بحث شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی به‌دلیل اظهارات خلاف قانون، گفت: شورای نگهبان به هیچ وجه قصد شکایت از کسی را ندارد، اظهارات این نماینده به حیثیت نظام و شورای نگهبان برمی‌گردد ابتدا از وی تقاضای ارائه مستندات شد ولی با توجه به اینکه مستنداتی ارائه نشد موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری کردیم تا تعیین تکلیف شود.

جوانی که مانع ورود خودروی حامل بمب به ستاد انتظامی چابهار شد

در جریان حادثه تروریستی چابهار ستوان دوم ایوب آماده از پرسنل نیروی انتظامی چابهار فردی بود که بدون هیچگونه ترس و واهمه‌ای مقابل خودروی عامل انتحاری ایستادگی کرد و اجازه نداد خودروی انتحاری وارد ستاد انتظامی چابهار شود. ایوب آماده در این حمله تروریستی دچار آسیب شده و هم اکنون تحت مداواست. در این حادثه تروریستی دو نفر به فیض شهادت نایل آمدند و طبق آخرین آمار، ۳۶ نفر هم مصدوم شدند.

تابش: اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه به دنبال عبور از روحانی نبوده‌اند/روایت اژه‌ای از گوشی‌های توقیفی/پاسخ‌های عجیب و غریب سفرای انگلیس و فرانسه درباره ایران/علم‌الهدی: دخترهای عقد کرده در خانه مانده‌اند و شما به CFT چسبیده‌اید؟/جمنا فعالیت انتخاباتی را کلید زد
امام جمعه اصفهان: نمایندگان استان اصفهان پای استعفای خود بایستند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تقدیر از عملکرد نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با استعفای دسته جمعی آنها اظهار داشت: اصفهان از گذشته‌های دور تاکنون و در وهله‌های مختلف موجب افتخار نظام و در کنار مسئولان بوده و بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام کرده است. وی با بیان اینکه بسیاری از فرماندهان مهم جنگ اصفهانی بودند و نقش مهمی در رقم زدن سرنوشت عملیات‌های غرور آفرین دفاع مقدس داشتند، افزود: ضربه خوردن اصفهان برای کل کشور خطرآفرین است و این در حالی است که با روند خشکی زاینده رود و مشکلات آبی اصفهان مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی دامن گیر کل کشور خواهد بود.

حالا که دلار ارزان شده چرا اجناس را ارزان نمی‌کنید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در زمینه کنترل و مدیریت بازار ارز گفت: ثمره این مسأله کاهش نرخ ارز بود؛ این اقدام دولت قابل قدردانی است که امیدواریم تداوم یابد. وی گفت: زمانی که قیمت دلار در بازار روند صعودی داشت، به بهانه افزایش قیمت ارز، همه کالاها و اجناس گران شد. مسئولین گفتند چون دلار گران شده، متعاقب آن، اجناس هم گران شده است؛ اکنون که دلار ارزان شده چرا اجناس ارزان نمی شود؟ خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: نه تنها قیمت اجناس کاهش نداشته، بلکه افزایش هم داشته است و طبقه مستضعف در اداره زندگی خود ناتوان است، دولت همان طور که بازار ارز را کنترل کرد باید بازار آشفته قیمت اجناس را هم اصلاح و کنترل کند.

ایجاد نا امیدی در کشور حرام و ممنوع است

حجت الاسلام حسن نوروزی گفت: درباره ضرورت اهتمام به ایجاد امید در جامعه عنوان کرد: باید واقعیت‌ها و کارکردهای انقلاب را در حوزه های گوناگون برای مردم تبیین کنیم، به این معنا که مشخص شود، انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی برای کشور داشته است، وظیفه شرعی، ملی، وجدانی و حتی عقلی مسئولین در قوای سه گانه و حاکمیت این است که باید خدمات انقلاب را برای مردم تبیین کنند تا برای مردم یک امیدی ایجاد شود. وی افزود: دائم دمیدن در طبل ناامیدی و بیان این که همه چیز از بین رفته است و نابود شده است مشکلی حل نمی‌کند، به عقیده من درهم کوبیدن اساس نظام و انقلاب و ایجاد یاس و ناامیدی حرام و ممنوع است، هر مسئولی باید به این مهم توجه کند، در هر نظام و کشوری ضعف و مشکل وجود دارد و وجود مشکل امری بدیهی است، نباید موجب ناامیدی در کشور شویم./ایسنا

اعتراض دانشجویان نوعی امید تلقی می شود

محمود صادقی بزرگ ترین مشکل کنونی دانشجویان را ناامیدی دانست و افزود: دانشجو درگیر این موضوع است که چگونه می تواند داشته ها و ذخیره دانایی خود را در جامعه پیگیری کند تا در آینده بویژه در زمینه اشتغال یا ادامه تحصیل دغدغه ای نداشته باشد. استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: ناامیدی باعث می شود دانشجویان حالت اعتراضی داشته باشند اما همین که دانشجویان اعتراض می کنند نشانگر این است که امیدوارند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد نظام اسلامی در دانشگاه ها در چهل سال گذشته گفت: انقلاب اسلامی در بیشتر بخش های مربوط به دانشگاه ها موفق بوده است، بویژه در توسعه دانشگاه ها، افزایش فضاهای علمی، توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی، بسط عدالت آموزشی در آموزش عالی بخصوص مناطق محروم کشور که با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قابل مقایسه نیست./خانه ملت

بررسی ابعاد حادثه تروریستی چابهار در کمیسیون امنیت ملی مجلس

حشمت الله فلاحت پیشه، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار اظهار داشت: این حادثه منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنانمان شده است. وی ادامه داد: در این حادثه عامل انتحاری قصد ورود به مقر انتظامی را داشته که موفق نشده است از این رو اقدام به انتحار در بیرون از مقر انتظامی کرد. وی گفت: عامل این گونه حوادث گروه های وابسته به کشورهای مرتجع هستند. فلاحت پیشه با بیان این که موضوع این حادثه را با حضور مسئولان ذی ربط در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می کنیم، تأکید کرد که باید در بودجه به موضوع صیانت از مرزها بیشتر توجه شود./ایرنا

جمنا فعالیت انتخاباتی را کلید زد

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درباره ورود مجموعه 24 تشکلی با محوریت سیدابراهیم رئیسی به موضوع لیست بندی شخصیت های حائز شرایط نمایندگی در حوزه های انتخابیه سراسر کشور، به نامه نیوز گفت: آن مجموعه وارد کارهای ریز اجرایی و انتخاباتی مقدمات نمی شود. آنجا اینچنینی بحث های کلان است، لکن تشکل های همسو از جمله جمنا کار انتخاباتی می کنند. وی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کار را شروع کرده، از سال آینده فعال می شود بنابراین طبیعی است کاندیداهای مطرح جریان انقلابی را در استان های مختلف شناسایی کند تا بتواند مقدمات همگرایی و تهیه لیست را انجام دهد. کارهای مقدماتی این کار شروع شده، البته هنوز به مرحله برنامه هایی که باید داشته باشند نرسیده است.

شرط عجیب آمریکا برای عراق: گاز بخرید، دلار ندهید

یک‌ مقام ارشد بخش انرژی عراق گفت، کشورش برای افزایش تولید گاز و قطع واردات گاز از ایران جهت تامین خوراک نیروگاه هایش حداقل دو سال زمان نیاز دارد. حیان عبدالغنی، رئیس شرکت دولتی گاز جنوب گفت، تولید گاز عراق تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی با ۴۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش به ۱.۳ میلیون فوت مکعب خواهد رسید. دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرد: عراق می‌تواند برای مدت ۴۵ روز خرید گاز از عراق را ادامه دهد؛ اما نباید پول گاز را به دلار بپردازد. مقامات عراقی گفته اند، بغداد به دنبال تمدید معافیت خود از تحریم های آمریکا علیه ایران است، زیرا برای یافتن منابع جایگزین به زمان بیشتری نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار