نماینده مردم فیروزآباد در مجلس گفت: من می خواهم این را بگویم که امروز ما مسئولین باید بدانیم که اگر نماینده، وزیر، رئیس جمهور و ... شده ایم از صدقه سر همین ایثارگران است و این بی وجدانی، نامردی و ناجوانمردی است که در حق جامعه بزرگ ایثارگری کم لطفی کنیم. همچنین نمک نشناسی و نمکدان شکستن و قدرنشناسی است که پشت به ایثارگران کنیم.
کد خبر: ۶۸۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 06 December 2018

«کوروش کرم پور»، نماینده ایثارگر مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تدابیر مجلس برای بهبود شرایط معیشتی و درمانی ایثارگران اظهار داشت:

من معتقدم که دولت باید به آنچه که قانون گذار برای او تکلیف کرده است، مو به مو عمل کند؛ به خصوص وقتی که برای ایثارگران باشد.

نماینده فیروزآباد افزود: اگر ما دولتمردان و مسئولین نسبت به اجرای قانون، مخصوصا قانونی که مربوط به ایثارگران است کوتاهی داشته باشیم، فردا چه پاسخی به وجدان خود و شهدا خواهیم داد.

مشاور امور ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من می خواهم این را بگویم که امروز ما مسئولین باید بدانیم که اگر نماینده، وزیر، رئیس جمهور و ... شده ایم از صدقه سر همین ایثارگران است و این بی وجدانی، نامردی و ناجوانمردی است که در حق جامعه بزرگ ایثارگری کم لطفی کنیم. همچنین نمک نشناسی و نمکدان شکستن و قدرنشناسی است که پشت به ایثارگران کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در توضیح اقدامات صورت گرفته در حوزه ایثارگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این چارچوب تلاش کرده ایم مشکلاتی که ایثارگران به ما ارجاع داده اند را بر اساس قوانین مربوط به استحضار رئیس مجلس رسانده و ایشان هم بر اساس جایگاهی که دارد به مسئولین مربوطه اعلام کرده است؛ آنجایی که نیاز بوده، توصیه کرده و در جایی دیگر، آنها را ارشاد کرده است و در برخی مواقع نیز تذکر لازم را داده است، که مکاتبات آن موجود است.

کرم پور تاکید کرد: در این زمینه کوتاهی از سوی مجلس صورت نگرفته است، ما قانون مدون شفاف داریم و در زمینه قوانین ایثارگری به هیچ وجه ابهام وجود ندارد اما نمی دانم چرا اجرا نمی کنند.

وی افزود:دولت می گوید که من اعتبارات مورد نیاز دستگاه های مربوطه را در اختیار ندارم، اما ما می گوییم که آقای دولت، شما آیا پیشنهادی در این زمینه بر اساس وضع موجود دارید که مجلس در این زمینه با شما همکاری نکرده باشد؟ کدام لایحه را دولت داده است که ما آن را برای ایثارگران تصویب نکرده ایم؟ کجا شما اصلاحیه دادید که ما آن را مورد توجه قرار نداده ایم.

نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما می گوییم آنچه که از نظر قانون مورد نیاز ایثارگران است و به آنان تعلق می گیرد، از سوی سازمان مربوطه در اختیار دولت قرار می گیرد، دولت در اختیار ما قرار بدهد تا ما آن را تصویب کنیم، تا کنون هم آنها در این زمینه آنچه را که به مجلس پیشنهاد داده اند، تصویب کرده ایم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص اتخاذ تدابیر قانونی و تامین اعتبارات مالی بیمه مکمل ایثارگران در لایحه بودجه 98 یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با تمام وجود به لایحه بودجه سال آینده ورود خواهد کرد و نگاه به ایثارگران، نگاه ویژه ای خواهد بود. عزم ما بر این استوار است که به محض ارائه لایحه بودجه به مجلس، پیشنهاداتی را برای بهبود شرایط و معیشت ایثارگران ارائه کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
حالا که کردید ...................چطور می خواهید درستش کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار