تصور می‌شود تنها افراد جوان می‌توانند در رشته دوچرخه‌سواری به صورت حرفه‌ای و رقابتی شرکت کنند اما قهرمان اول جهان که 60 سالگی را پشت سر گذاشته، نظرتان را تغییر می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 05 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های ورزشی پرتحرک و سلامت محور است که به انرژی زیادی نیاز دارد. عمدتا تصور می‌شود که تنها افراد جوان می‌توانند در این رشته به صورت حرفه‌ای و رقابتی شرکت کنند اما با گفت‌وگو با قهرمان اول جهان که 60 سالگی را پشت سر گذاشته است، نظرمان حسابی تغییر کرد.

 

 

از سه‌چرخه تا دوچرخه

دوچرخه‌سوار برتر جهان در رشته استقامت با اشاره به علاقه خود به دوچرخه‌سواری از کودکی می‌گوید: از همان ابتدا سه‌چرخه‌سواری می‌کردم و کم کم با کسب مهارت در دوچرخه‌سواری در سال 57 یک سال به عضویت تیم ملی ایران درآمدم.

ایرج برویس ادامه می‌دهد: در همان سال در مسابقات بین‌المللی که در مسیر دور تا دور شمال ایران و با حضور کشورهای آلمان و ایتالیا برگزار شد، شرکت کردم.

وی اضافه می‌کند: چندین بار در رشته‌های دوچرخه‌سواری استقامت و سرعت به کسب مقام قهرمانی کشور نائل آمدم تا اینکه با رسیدن به سن 65 سالگی در رده پیشکسوتان مقام کشوری آوردم و متعاقب آن برای حضور در رقابت جهانی آماده شدم.

اردیبهشت طلایی

برویس از شرکت در یک مسافت 70 کیلومتری سخن به میان می‌آورد و بیان می‌کند: اردیبهشت 97 با شرکت در مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری استقامت ترکیه که برای گروه سنی بالای 65 سال برگزار شد، نفر برتر شدم.

وی می‌افزاید: در این رده سنی 30 نفر شرکت کرده بودند که 13 نفر موفق به رسیدن به خط آخر مسابقه شدند و با رکورد یک ساعت و 55 دقیقه مقام اول را به دست آوردم.

این پیشکسوت ورزشی عنوان می‌کند: جاده این رقابت جاده خطرناک و پرپیچ و خمی بود که با یاری خدا و مهارت‌هایی که تا کنون در این رشته به دست آورده بودم، خود را در کمترین زمان ممکن به خط پایان رساندم.

 

 

پرخطر و پرخرج

این دوچرخه‌سوار جاده با تاکید بر خطرات این رشته ورزشی اظهار می‌کند: دوچرخه‌سواری در جاده با مخاطرات ویژه همراه است و سال گذشته در زمان دوچرخه‌سواری در بلوار چمران شیراز تصادف خطرناکی کردم که مرا 4 ماه خانه‌نشین کرد.

برویس تاکید می‌کند: با این وجود با تمرین مستمر و پیمودن روزانه 70 کیلومتر با دوچرخه خود را برای حضور در مسابقات استقامت ترکیه آماده کردم.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن رشته دوچرخه‌سواری می‌گوید: لوازم این رشته گران است و تغذیه ورزشکار نیز پرخرج است و حمایت چندانی هم از این رشته نمی‌شود اما هیات دوچرخه‌سواری استان همواره در ترویج این رشته ورزشی سلامت محور نهایت تلاش خود را کرده است.

برویس به جوانان انتخاب رشته دوچرخه‌سواری کوهستان را پیشنهاد می‌کند و می‌افزاید: من از ابتدا در جاده تمرین کردم و این رشته را به عنوان رشته تخصصی خود برگزیدم اما به دلیل عدم وجود جاده مناسب دوچرخه‌سواری در شهر به جوانان انتخاب رشته کوهستان را توصیه می‌کنم که به مراتب کم خطرتر است.

این قهرمان دوچرخه‌سواری ابراز امیدواری می‌کند: امیدوارم که با رشد دوچرخه‌سواری حرفه‌ای روز به روز شاهد حضور جوانان بیشتری در استان باشیم که با کسب مقام کشوری و جهانی افتخار می‌آفرینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار