مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برای اولین بار در این شهرستان بادام زمینی درسطح 3 هزار متر مربع در روستای قاسم آباد بخش ششده و قره بلاغ برداشت شد.
کد خبر: ۶۸۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 05 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:شاهرخ سامانی اظهار داشت: این محصول از اراضی زراعی هادی بلاغی به میزان 5 تن در هکتار برداشت شد.
وی گفت: زمان کشت این گیاه در شهرستان فسا از اول فروردین تا اواسط اردیبهشت و زمان برداشت آن آذر است و می‌تواند منبع درآمدی خوبی برای کشاورزان منطقه باشد.
سامانی ادامه داد: کشاورزان می توانند این محصول را به صورت کشت مخلوط درباغ ها و محصولات صیفی از قبیل باقلا و هندوانه انجام دهند و از کاه و کلش آن نیز برای علوفه دام استفاده کنند.
به گفته وی با تحقیقات بیشتری که در زمینه بذر بادام زمینی اصلاح شده و مناسب منطقه آغاز شده می توان با توجه به تولید و درآمد آن میزان بهره وری از آن را در زمین های زراعی بالا برد.
بادام زمینی گیاهی است بومی آمریکای جنوبی، یک ساله و دارای 30تا50سانتیمتر ارتفاع که دارای ارزش غذایی بالا شامل پروتئین، پتاسیم و چربی است.
این گیاه بسیار مقاوم و بصرفه است و در زمین های ماسه ای تولید بیشتری دارد و در سال های اخیر مورد استقبال کارشناسان صنایع غذایی و فنی این رشته قرار گرفته است.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتریجنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار