علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست کمیته کاهش جمعیت کیفری استان از كاهش ۷۰ درصدی زندانیان مهریه از زمان ابلاغ بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر آزادی این زندانیان خبر داد و گفت: از انتهای مهرماه تاکنون ۴۴۳ زندانی مهریه از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 05 December 2018

وی این نكته را یادآور شد كه پیش از این استان فارس به لحاظ تعداد زندانیان مهریه از آمار بالایی برخوردار بود كه بحمد الهی این مشكل بر طرف شد. 

القاصی‌مهر ضمن تقدیر از اهتمام مجموعه قضایی و اداره‌کل زندان‌های استان در فراهم‌سازی زمینه اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه همچنین از آزادی ۱۰۷۵ نفر از دیگر زندانیان جرائم غیرعمد از طریق کمک‌های مردمی و ستاد دیه در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۶۷ نفر زندانیان آزاد شده از محل کمک‌های مردمی ستاد دیه آزاد شده‌اند.

رئیس كل دادگستری فارس گفت: فرایند اجرای مجازات‌ها موضوعی است که باید بیشتر مدنظر همکاران قضایی قرار گیرد چرا که هدف از طی شدن فرآیند رسیدگی اجرای مجازات در راستای اصلاح و بازاجتماعی کردن محکومان و بازگشت آنان به جامعه است بنابراین حلقه نهایی فرآیند قضایی یعنی اجرای مجازات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان كرد: با تدوین سیاست‌های برنامه‌ریزی شده در راستای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در یک سال گذشته با کاهش ۱۴ درصدی ورودی زندانیان به زندان‌های فارس روبه‌رو بوده ایم.

وی، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس جهت زندانیان واجد شرایط را همچنان یکی از سیاست‌های مجموعه قضایی استان در کلیه حوزه‌های قضایی خواند و افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی این حرکت در استان فارس شروع مناسبی داشت اما لازم است در راستای تقویت استفاده از این ظرفیت قانونی جدید مجدداً اطلاع‌رسانی‌هایی در میان قضات در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار