حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته کل مبلغ جمع‌آوری شده زکات در استان فارس ۲۵ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: ۷ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب، ۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان زکات مستحب و ۱۲ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان زکات فطریه بوده است.
کد خبر: ۶۸۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 04 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری: افزود: در واقع ۴۹ درصد زکات جمع آوری شده مربوط به زکات فطریه، ۲۹ درصد زکات واجب و ۲۲ درصد زکات مستحب بوده است.

رئیس اداره زکات استان فارس با بیان اینکه میزان زکات واجب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است که این موضوع به بروز خشکسالی و وضعیت اقتصادی موجود جامعه بازمی‌گردد، عنوان کرد: میزان زکات مستحب در مقایسه یا مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد و میزان زکات فطریه و کفارات ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای جمع‌آوری زکات در سال ۹۷ بیش از ۴۰ میلیارد تومان است که در ۸ ماه گذشته ۶۴ درصد آن محقق شده است ابراز امیدواری که تا پایان سال این میزان زکات محقق شود.

جعفری افزود: شهرستان‌های «مرودشت» با پرداخت ۲٫۶ میلیارد تومان، «فسا» با ۱٫۸ میلیارد تومان، «شیراز» با ۱٫۶ میلیارد تومان، «قیروکارزین» با ۱٫۴ میلیارد تومان و «کازرون» با ۱٫۳ میلیارد تومان بیشترین میزان پرداخت زکات را در بین شهرستان‌های فارس داشته‌اند.

وی گفت: امسال در استان فارس بالغ بر ۹۰ درصد مبلغ زکات جمع‌آوری شده در بحث محرومین هزینه شده و تنها ۱۰ درصد برای پروژه‌های عمرانی مثل ساخت مساجد، حسینه‌ها و پروژه‌های عام المنفعه دیگر هزینه شده است.

 

برچسب ها: زکات ، سید علی جعفری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار