مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: بیش از ۱۲۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه ایجاد و گسترش زیرساخت‌های گردشگری استان در حال اجراست.
کد خبر: ۶۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 04 December 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری اظهار داشت: استان فارس به دلیل داشتن ظرفیت‌های گردشگری در سالیان متمادی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است بنابراین به منظوررفاه گردشگران ورودی به استان، اقدامات کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 121 پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری 18 هزار و 600 میلیارد ریال در سطح استان فارس در دست ساخت است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از 5 هزار و 200 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: این تاسیسات شامل 17هتل یک تا پنج ستاره، 17 اقامتگاه و هتل سنتی، 15 هتل آپارتمان- مهمانپذیر-زائرسرا و بوم‌گردی احداثی، 59 مجتمع گردشگری- اردوگاه گردشگری- مرکز سرگرمی و تفریحی- مرکز گردشگری روستایی و عشایری- مجتمع اقامتی تفریحی-مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تفرجگاه، 12 سفره خانه سنتی و یک طرح توسعه هتل است.

امیری خاطر نشان کرد: میانگین مدت زمان اتمام این پروژه‌ها، 3 سال پیش‌بینی می‌شود که پس از بهره‌برداری از آنها برای 5 هزار و 243 نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

18 هزار میلیارد ریال در گردشگری استان فارس سرمایه‌گذاری می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار