عضو فراکسیون امید گفت:متاسفانه یک دولت واحد در کشور وجود ندارد و دولت‌ها و مراکز تصمیم گیری متعدد سبب شده‌اند مشکلات عدیده‌ای در بسیاری از بخش‌ها ایجاد شود زیرا با یک بررسی از مشکلاتی که در بخش موسسات مالی و پولی ایجاد شده می بینیم برای پرداخت بدهی‌های این موسسات تاکنون مبلغی بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان پول از جیب هشتاد میلیون نفر ایرانی برداشته شده و به حساب طلبکاران این موسسات پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۸۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 04 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایلنا:علی اکبری نماینده مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عدم تعامل مناسب با سایر کشورها سبب شده هزینه‌ای در اقتصاد کشور ایجاد شود و مردم این هزینه‌ها را بپردازند.

وی گفت: پیوستن ایران به مجامع بین المللی باعث می‌شود منافع عده‌ای از افراد در خطر بیفتد و از همین روست افرادی که با این اتفاقات متضرر می‌شوند افراد دیگر را تحریک می‌کنند که مانع پیوستن ایران به این مجامع شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی که اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای دست و پنچه نرم می‌کند در جهت رفع و تسهیل امور نیاز است که از تجارب جهانی استفاده کنیم، گفت: درطول تاریخ کشورهایی بوده‌اند که به طرق مختلف مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشته‌اند بهتر است با استفاده از تجارب این کشورها راهکارهایی پیدا کنیم که سبب شود گره اقتصاد کشور باز شود.

علی اکبری گفت: درک شرایط فعلی اقتصاد کشور توسط تمام اقشار جامعه، می تواند گامی به سمت بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر برای بهبود مشکلات اقتصادی نیاز است اعتماد درون جامعه بازسازی شود، افزود: تکیه کردن افراد جامعه به منافع فردی یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم که این مهم به عنوان یک خطر بیانگر این موضوع است که نشان می‌دهد گسستی در بدنه جامعه ایجاد شده است که نیازمند بازسازی است.

عضو فراکسیون امید معتقد است: در شرایط فعلی که اقتصاد کشور با چالش‌های زیادی مواجه شده است نباید جبهه خودی و غیر خودی پر رنگ شود چرا که نجات کشور از وضع فعلی، مهم‌تر است که با سعه صدر می‌توانیم از پس تمام مشکلات موجود به خوبی بیرون بیایم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگرچه مجلس نقش تسهیل‌گری در امور دارد اما نباید فراموش کرد که این نهاد قانونگذار می‌تواند با تنظیم لایحه یا طرح، اقداماتی را در راستای بهبود وضع مردم انجام دهد و مقررات و قوانینی را که نیاز به تسهیل‌گری دارند را تسریع بخشد.

وی گفت: از آنجا که ایران به عنوان یک کشور تاثیر‌گذار در منطقه خاورمیانه نمی‌تواند خود را از جوامع جهانی دور نگه دارد بنابراین با یک بررسی از لوایح چهارگانه پولشویی، مبارزه با تروریسم، قاچاق و .... متوجه می‌شویم عده‌ای از افراد به این دلیل که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند شعارهایی را سر دادند که با واقعیت فاصله دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: کشورهایی که در لیست سیاه جامعه بین الملل هستند با محدودیت‌هایی مواجه‌اند و این محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهد کشورهایی که در لیست سیاه قرار دارند در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کنند. متاسفانه ایران در سال‌های گذشته در لیست سیاه جامعه بین الملل قرار داشت که این امر بیانگر این موضوع است که ریسک سرمایه گذاری در کشور ایران بسیار بالا است.

عضو فراکسیون امید گفت: کشورهای دوست هم صراحتا اعلام کرده‌اند که اگر ایران به fatf نپیوندد ارتباط و تعاملات خود را با ایران قطع می‌کنند. اگر ایران به مجامع بین المللی و کنوانسیون‌ها نپیوندد برای نیاز‌های ضروری کشور و مملکت باید از شبکه دلالی استفاده کند به‌ طوری‌ که ناچار است برای خرید یک جنس از یک کشور دیگر از چندین واسطه استفاده کند که این امر باعث ایجاد هزینه‌های هنگفت می شود.

به گفته این نماینده با یک بررسی و ارزیابی می‌توان فهمید اگر با این مجامع ارتباط برقرار نکنیم برای خرید و معاملات بین المللی باید سالیانه مبلغی بالغ بر 19 میلیارد دلار را به دلال‌ها و واسطه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: وارد شدن تعداد زیادی هواپیما به داخل کشور، بیمه شدن کشتی‌های ایرانی، بالا رفتن پرچم ایرانی در این کشتی‌ها، وارد کردن قطعات هواپیما به داخل کشور و ..... از مهم‌ترین دستاوردهای برجام بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: تا زمانی که امنیت را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم نکنیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فرار سرمایه گذاران داخلی و خارجی از کشور خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: متاسفانه یک دولت واحد در کشور وجود ندارد و دولت‌ها و مراکز تصمیم گیری متعدد سبب شده‌اند مشکلات عدیده‌ای در بسیاری از بخش‌ها ایجاد شود زیرا با یک بررسی از مشکلاتی که در بخش موسسات مالی و پولی ایجاد شده می بینیم برای پرداخت بدهی‌های این موسسات تاکنون مبلغی بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان پول از جیب هشتاد میلیون نفر ایرانی برداشته شده و به حساب طلبکاران این موسسات پرداخت شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه کلاهبرداری موسسات مالی و اعتباری جامعه و کشور را دچار یک گرفتاری بزرگ کرده افزود: موسسات مالی و اعتباری که در سال‌های گذشته اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند به جاهایی وصل هستند که هیچ‌کس از آن خبر ندارد.

وی با بیان اینکه باید در بخش اجرایی نظارت باشد، ادامه داد: اگرچه مجلس از ابزار نظارتی برخوردار است اما نباید فراموش کرد که در کشور بعضی مراکز قدرت که از امکانات کافی مانند بانک، رسانه ، اسکله، دوربین، تفنگ، تریبون و گردش مالی زیاد حتی بیش از دولت برخوردارند باعث شده است که مجلس با یک دولت طرف نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار