نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز از معلولیت ۳۵ هزار نفر در کلانشهر شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 04 December 2018

تابناک فارس به نقل ازباشگاه خبرنگاران:سیروس پاک فطرت نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: از جمعیت ۱۲۸ هزارو ۶۰۰ نفری افراد دارای معلولیت در استان فارس، حدود ۳۵ هزار نفر در سطح شهرستان شیراز هستند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر آن جسمی حرکتی را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهر سالم شهری است که تمام شهروندان بتوانند از خدمات آن جامعه بهره‌مند شوند، افزود: این محیط شهری باید ارائه دهنده خدمات بیشتر به اقشار آسیب پذیر باشد تا این گروه از صحنه جامعه محو نشده و به دست فراموشی سپرده نشوند.

پاک فطرت ادامه داد: مناسب سازی شهر شیراز اگرچه با همکاری شهرداری و حضور مشاوران دارای معلولیت در مناطق یازده گانه شهرداری در بهبود نسبی مبلمان شهری تاثیر داشته است، اما همچنان در برخی موارد مشکلاتی همواره وجود دارد.

وی بیان کرد: مناسب سازی در ادارات و بانک‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و باید مسئولان در این امر همت بیشتری داشته باشند و مدیریت شهری بر آن نظارت کافی داشته باشد.

پاک فطرت در ادامه، با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل عمومی شاهد ورود اتوبوس‌های جدید مناسب سازی شده بوده ایم که با توجه به تعداد معلولان و گروه هدف کافی نیست، گفت: همچنین ایستگاه‌های اتوبوس در شهر شیراز مناسب سازی نشده اند و افراد دارای معلولیت دچار مشکل هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز اظهار داشت: اختصاص ۳ درصد سهم استخدامی معلولان باید در دستگا‌های دولتی مورد توجه خاص قرار گیرد.

پاک فطرت تصریح کرد: مناسب سازی یک الزام و ضرورت است، نه یک انتخاب، به همین دلیل است که در کشور‌های پیشرفته، امر مناسب سازی و توجه ویژه به دسترسی افراد دارای معلولیت به امکانات جامعه، جزء جدایی ناپذیر ضوابط قانونی و لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: از شهرداری درخواست دارم که نظارت بیشتری نسبت به مناسب سازی ساختمان‌ها و اماکن در شهر داشته باشد، همچنین کتابخانه مرکزی شیراز که مصوبه شورای چهارم است تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز اضافه کرد: از شهرداری شیراز همچنین می‌خواهم تا جایی که امکان دارد از فروش املاک و خاصه زمین‌ها که به عنوان یک ثروت عمومی و منابع شهری محسوب می‌شوند و در آینده می‌توان در جهت توسعه شهر از آنان بهره گرفت و از برگزاری همایش‌های یک روزه در ساعات اداری آن هم با حضور تمامی مدیران و شهرداران خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار