یک کارشناس ارشد روانشناسی در یزد با بیان این‌که خشونت اجتماعی یکی از مشکلات در حال رشد جوانان است، گفت : یزدی‌ها علی‌رغم ظاهری آرام عصبانیتی نهفته دارند.
کد خبر: ۶۸۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 03 December 2018

به گزارش تابناک یزد، دکتر«نیره غلام‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، خشونت اجتماعی را یکی از مشکلات در حال رشدجوانان دانست و اظهار کرد: خشونت اجتماعی پیاده کردن خشم و عصبانیت روی افراد دیگر است .دکتر«نیره غلام‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، خشونت اجتماعی را یکی از مشکلات در حال رشدجوانان دانست و اظهار کرد: خشونت اجتماعی پیاده کردن خشم و عصبانیت روی افراد دیگر است .
وی با بیان این‌که خشونت در انواع مختلف نظیر جسمی، جنسی، روانی، کلامی و خشونت اجتماعی تقسیم می‌شود، افزود: خشونت علیه زنان تنها به کتک زدن مربوط نمی‌شود بلکه مردانی که هنگام صحبت با همسر خود از کلمات تحقیر آمیز استفاده می‌کنند در واقع طرف مقابل را مورد خشونت کلامی قرار می‌دهند .
این کارشناس روانشناسی به تاثیر استفاده از این نوع خشونت در دراز مدت بروی فرزندان اشاره و تصریح کرد: دختری که می‌بیند مادرش مدام مورد تحقیر و فحاشی قرار می‌گیرد احساس می‌کند یک روال عادی است و با پذیرش این رفتار در زندگی آینده، پلی برای انتقال این آسیب به نسل بعدی می‌شود .
غلام پور در ادامه با اشاره به این‌که خشونت اجتماعی همانند سایر مسائل تحت تاثیر عوامل مختلفی رخ می‌دهد، گفت: شرایط اقتصادی و محیطی زندگی افراد از جمله عوامل تشدید کننده خشم به شمار می‌رود .
وی با بیان این‌که مشکلات مالی افراد باعث می‌شود فردی را مورد خشم قرار دهند تا به این واسطه برای نداری خود مقصر پیدا کنند، خاطرنشان کرد: براساس آمارها بیشترین خشونت مربوط به افرادی است که در اجتماع و محیط‌های کاری هستند .
این روانشناس خاطرنشان کرد: این افراد تحت تاثیر یک خشم ناگهانی، آسیبی جبران ناپذیر به سایر افراد وارد می کنند که در بیشتر مواقع منجر به مرگ می‌شود.
غلام‌پور کنترل خشم را مستلزم فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: بهترین زمان برای پیشگیری از این آسیب آموزش‌های دوران کودکی است .
وی با بیان این‌که والدین بیشترین نقش را در کاهش خشونت‌ها دارند، تصریح کرد: بیشترین میزان پرخاشگری که کودکان مشاهده می‌کنند از طریق خانه، تلوزیون و رایانه است زیرا تحقیقات نشان‌داده است بچه‌ها هرچقدر صحنه‌های خشونت آمیز ببینند احتمال پرخاشگر شدن ان‌‍ها در بزرگسالی بیشتر است .
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت یزد در این زمینه اشاره کرد و گفت: یزد در ظاهر شهر آرومی است اما در درون خود خشم نهفته‌ای دارد .
غلام پور با بیان این‌که از لحاظ اجتماعی پرخاش شدیدی در استان مشاهده نمی‌شود، افزود: خشونت‌ها در داخل گروه‌ها، خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به صورت نهفته وجود دارد .
وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی یزد در مقایسه با سایر استان‌ها از خشم اجتماعی کمتری برخوردار است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار