مرکز جامع بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی بابل بعنوان نخستین مرکز مجهز آزمایشگاهی ژنتیک دولتی کشور از سال 1376 با کمک خیر نیک اندیش آقای سید رضی هاشمی در ساختمانی به مساحت 1100 متر مربع در دو طبقه در شهر امیرکلا جهت متمرکز کردن ارائه خدمات به بیماران احداث گردید.
کد خبر: ۶۸۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 02 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، معاونت درمان دانشگاه از ارائه خدمات درمانی به 1000 بیمار خاص این شهرستان و استان های همجوار خبر داد.

خدمات رایگان به بیماران خاص در مرکز مجهز آزمایشگاهی ژنتیک دولتی کشور در بابل
 


براساس این گزارش، دکتر قاسم زاده گفت: مرکز جامع بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی بابل بعنوان نخستین مرکز مجهز آزمایشگاهی ژنتیک دولتی کشور از سال 1376 با کمک خیر نیک اندیش آقای سید رضی هاشمی در ساختمانی به مساحت 1100 متر مربع در دو طبقه در شهر امیرکلا جهت متمرکز کردن ارائه خدمات به بیماران احداث گردید.
وی افزود: کلیه خدمات سرپایی و پاراکلینیکی جهت بیماران خاص در بیمارستان کودکان امیرکلا بصورت متمرکز به این بیماران ارائه شد و همچنین این مرکز در دو شیفت صبح وعصر همه روزه به غیر از جمعه ها فعال می باشد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این مرکز مشغول ارائه خدمات درمانی به 1000 بیمار خاص از این شهرستان و استان های همجوار می باشند و در حال حاضر تعداد 450 بیمار تالاسمی، 34 بیمار هموفیلی، 448 بیمار ام اس، 7 بیمار ای بی خدمات سرپایی این دانشگاه را دریافت می نماید .
وی در همین راستا ادامه داد: دو متخصص خون وآنکولوژی و تعداد 15 نفر کارشناسان پرستاری، آزمایشگاه، پذیرش، خدمات در حال فعالیت می باشند و همچنین سایر متخصصین نظیر غدد، قلب، روانپزشکی ، ارتوپدی و... بصورت ویزیت و مشاوره همکاری لازم را با مرکز دارند .
این مسئول با اشاره به اینکه این مرکز نخستین مرکز مجهز آزمایشگاهی ژنتیک دولتی در کشور از سال 1378 تا کنون می باشد، گفت: این مرکز زیر نظر هیات علمی و متخصص ژنتیک پزشکی اداره می شود و طرف قرارداد با کلیه بیمه ها بوده و آزمایشات تشخیصی جنین و مشاوره های قبل از ازدواج بوسیله تیم تشخیصی که شامل فلوشیپ زنان و زایمان، فوق تخصص خون و متخصص ژنتیک پزشکی می باشد بصورت رایگان انجام می شود.
وی یاد آور شد: تاکنون در این مرکز 5000 نمونه ژنوم انسانی دربانک ژنوم نگهداری می شود که علاوه بر آزمایشگاه ژنتیک دارای فضاهای تزریق خون آقایان و خانمها ، آزمایشگاه بانک خون، کلاس درس، اتاق ویزیت، اتاق مشاوره، سالن انتظار و سایر فضاهای لازم می باشد .
دکتر مصطفی قاسم زاده اذعان داشت: بخشی از خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی و نیز خدمات آزمایشگاه روتین و تخصصی، رادیولوژی وخدمات دارویی (داروخانه خاص) در بیمارستان کودکان امیرکلا به بیماران خاص بصورت رایگان ارائه می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه خدمات پالس تراپی در بیمارستان آیت ا...روحانی به بیماران ام اس بصورت رایگان انجام می شود، بیان داشت: خدمات دندانپزشکی هم به این بیماران با تعرفه تعریف شده در دانشکده دندانپزشکی ارائه می شود که در صدد تجهیز مرکز به یونیت داندانپزشکی و ارائه این خدمات بصورت متمرکر در همان مرکز نیز می باشیم .
وی تصریح کرد: علاوه بر مرکز جامع، سایر خدمات بستری برای بیماران همودیالیزی و ام اس در بیمارستان های ایت آ.. روحانی ، شهید بهشتی و امیرکلا ارائه می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: هدف از راه اندازی این مرکز بهبود کیفیت زندگی بیماران خاص، اجرای برنامه های پیشگیرانه و کاهش هزینه های نظام سلامت، سهولت دسترسی بیماران به خدمات در نزدیکی محل اقامت، کاهش موارد مراجعات و بستری و غیبت از کار و مدرسه، کنترل و نظارت بهینه بر تجویز و مصرف دارو در گروه های هدف، تمرکز توزیع داروهای خاص ، ارائه خدمات و مراقبت های جامع و چندوجهی برای بیماران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار