مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرهای کشور گفت:متاسفانه اعتباری که امسال برای باروری ابرها در کشور درنظر گرفته شده شش میلیارد تومان است که این رقم با توجه گستردگی انجام این طرح در جغرافیای پهناور ایران و استفاده از تجهیزات و فناوری مورد نیاز و تامین هواپیما رقم بسیار پایینی است.
کد خبر: ۶۸۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 28 November 2018

گلکار با اشاره به اینکه برای انجام طرح باوری ابرها در کشور سالانه حداقل به حدود 30 میلیارد تومان اعبار نیاز است افزود: اجرای طرح بارورسازی ابرها فواید مثبت زیادی برای کشور دارد و در پی این مساله وظیفه ملی خود می دانیم که این طرح را با وجود همه کاستی ها به پیش ببریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران نیز اعلام آمادگی کرده که از نظر تامین تجهیزات مورد نیاز باروری نظیر هواپیما با ما همکاری کند که در همین زمینه تفاهم نامه ای آماده شد و به امضای طرفین رسید.
گلکار اضافه کرد: سال گذشته نیز همکاری هایی برای بارورسازی ابرها با نیروی هوافضای سپاه پاسداران انجام شده که به صورت تست،آزمایش و شناخت طرفین نسبت به یکدیگر بوده است که امسال این همکاری رسمی شد.
وی اضافه کرد: ظرف دو هفته آینده پروژه بارور سازی ابرها در مناطقی از کشور که مدنظر و امکان آن نیز وجود دارد انجام می شود.
گلکار گفت: استان فارس از دیرباز به صورت سنتی در ردیف استان هایی است که مطالعات باروری ابرها در آن انجام می شده است و در سال جاری باروری ابرها افزون بر فارس در استان های کرمان، خراسان جنوبی،کرمانشاه، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بخش هایی از کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی شده است که انجام شود.
مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان این مطلب که امسال متاسفانه هنوز پروژه بارور سازی ابرها در هیچ نقطه ای از کشور انجام نشده افزود: بطور واضح در سال جاری از برنامه ریزی انجام شده در این باره عقب هستیم البته ما از ابتدای آبان ماه گذشته آمادگی کامل برای شروع پروژه را داشتیم اما به دلیل کندی سیستم اداری این کار بموقع انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار