سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: مجموع بدهی شهرداری شیراز به مطالبات پیمانکاران و تملک‌ها ۳ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۶۸۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 27 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نواب قائدی عضو شورای شهر شیراز در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه بعضی از پروژه‌های کلان عمرانی شهرداری این کلانشهر تا سال ٩٨ ادامه خواهد یافت، گفت: مجموع بدهی شهرداری شیراز به مطالبات پیمانکاران و تملک‌ها سه هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است.

وی گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم و با وجود تنگنا‌های مالی، اما تلاش شد در همه زمینه‌ها به ویژه تکمیل پروژه‌های عمرانی به جای مانده از شورای چهارم توجه شود.

قائدی افزود: انتقاد‌هایی مبنی بر چرایی تداوم سازه‌های بتنی با پروژه‌های در حال ساخت به شوراییان پنجم شد، اما ما وظیفه داریم آن‌ها را به اتمام برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز به تعطیلی بعضی از پروژه‌ها از جمله تقاطع غیرهمسطح قصردشت اشاره و عنوان کرد: این پروژه به دلیل نگاه انسان محوری شورای پنجم تعطیل شده، اما سایر پروژه‌های عمرانی به قوت خود باقی است.

قائدی به ترغیب شهروندان برای استفاده بیشتر از سیستم حمل و نقل عمومی در سطح شهر با تمرکز بر تقویت و توسعه ناوگان به عنوان یکی از اهداف مهم کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اشاره و در این باره نیز گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادوار گذشته به عنوان معاونت اول شناخته نمی‌شد و تنها امضا کننده صورت جلسات بود، اما امروز خود تصمیم‌گیرنده است.

وی، قرارداد خرید و ورود ١٨٥ دستگاه اتوبوس و توزیع عادلانه آن‌ها در سطح شهر را نتیجه استقلال معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز دانست.

سخنگوی شورای شهر شیراز همچنین واگذاری اتوبوس‌ها، علمیات خط ٢ مترو، تلاش برای افتتاح ایستگاه مترو امام حسین (ع) تا دهه فجر و ساماندهی پیاده راه عفیف‌آباد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد را از مهمترین دستور کار‌های فعلی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز عنوان کرد.

قائدی تشکیل کمیته آسان سازی و ساماندهی دفاتر تسهیل‌گری را از مهمترین دستور کار‌های کمیسیون معماری و شهرسازی شورا عنوان کرد و گفت: با تغییر نگرش‌ها این دفاتر ساماندهی می‌شوند و امکان انتخاب برای مردم نیز فراهم خواهد شد.

وی به بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت هم اشاره و عنوان کرد: همه شهروندان موظف هستند که هزینه استفاده از باغ‌ها را پرداخت کنند، اما این در حالی است که همه هزینه هم‌اکنون بر دوش خود باغداران است. در این راستا طرحی در کمیسیون معماری و شهرسازی تصویب شده و تلاش می‌شود که این در شورای عالی شهرسازی نیز به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با بیان اینکه کارگروه پیگیری مسائل حریم شهر شیراز نیز در کمیسیون معماری و شهرسازی تشکیل شده، گفت:
روستا‌هایی مانند گویم و شهرک انجیره به محدوده شهر شیراز افزوده شده‌اند و علاوه بر آن مهاجرت روستا‌های اطراف شیراز به این کلانشهر به طور سرسام‌آوری افزایش یافته که امید است در اجرایی شدن این طرح سازمان‌های متولی در این امر ما را یاری کنند.

قائدی همچنین به ارائه گزارش تفریغ بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شده تا مطالبه پیمانکاران در این گزارش در قالب اوراق بستانکاری پرداخت شود.

وی ادامه داد: پروژه حریم سبز کوهسار مهدی نیز به دلیل مشکل معارضین پروژه متوقف شده بود که در کمیسیون برنامه و بودجه طرحی تصویب شد که طی آن با پرداخت مطالبات معارضین پروژه ادامه پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه در شرایط بحرانی منابع آبی و لزوم مدیریت صحیح آن ضروری است، به تشریح دستور کار‌های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا پرداخت و گفت: بررسی راهکار‌های مناسب برای پساب‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تصفیه خانه‌های شهری، تدوین اساسنامه شرکت تامین ماشین‌آلات شهرداری شیراز، تهیه طرح بام شیراز و ساماندهی مراکز ماده ١٦ از جمله اینهاست.

قائدی بررسی لایحه جامع حمایت از ورزش، تجلیل از نام‌آوران و شهروند نمونه و برون سپاری خدمات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را از مهمترین دستور کار‌های کمیسیون فرهنگی اجتماعی عنوان کرد.

وی طرح جامع گردشگری، بررسی مسائل تاریخی، توسعه پیاده راه‌های گردشگری و پیگیری تملک و ساماندهی تپه پوستچی را از مهمترین دستور کار‌های کمیسیون گردشگری شورا برشمرد و اظهار کرد: شیراز از کلانشهر‌هایی است که می‌تواند تجربه جذابی برای گردشگران ایجاد کند لذا جز جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری و وجود آب و هوای دلپذیر باید به دنبال سرزندگی و پویایی شهر شیراز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار