رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در روز هشتم آبان ماه، گفت: ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات در راستای طرح رونق تولید به بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان از ابتدای امسال پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۶۸۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه روند پرداخت تسهیلات در سال جاری با مقداری تأخیر در قم آغاز شد.

وی با تأکید بر اجرای طرح تولید ملی در قم افزود: اجرای درست و صحیح این طرح در قم با همکاری و تعامل آموزش و پرورش ممکن است، قم با اجرای موفق این طرح می‌تواند به‌عنوان الگوی موفقی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان سهمیه استان از محل اعتبارات رونق تولید در سال 97 گفت: سهمیه ابلاغی استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید امسال 900 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش پیداکرده است.

سیجانی با تأکید بر حجم تسهیلات پرداخت‌شده برای رونق‌بخش‌های مختلف استان قم بیان کرد: 146 میلیارد تومان تسهیلات در راستای طرح رونق تولید به بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان تاکنون پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه امسال مسئله پرداخت تسهیلات با تأخیر و کندی همراه بود اما استان قم در ماه‌های گذشته با پرداخت 146 میلیارد تومان تسهیلات در رتبه سوم کشور از این منظر قرارگرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش ارزش پول ملی و مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بانک‌های استان در کنار پرداخت تسهیلات رونق تولید اعتباراتی نیز به‌صورت مستقیم به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت می‌کنند.

سیجانی با اشاره به تعامل بین دستگاه‌های قضایی استان باسیاست‌ها و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی قم ابراز کرد: با دستور مستقیم دادستان کل کشور تمام دادستان‌های شهرستانی و استانی ملزم به تعامل و همکاری با مصوبات جلسات اقتصادی مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: مراسم تجلیل و تقدیر از صادرکنندگان برتر استانی هشتم آذرماه امسال با حضور مسئولان و مدیران کشوری و با همکاری اتاق بازرگانی قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات موفق و قابل‌توجه استان در ماه گذشته افتتاح از 13 پروژه ویژه به مناسبت 13 آبان بود که در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی حاکم در کشور عملکرد مثبت و قابل‌توجهی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار