رهگذران ایستگاه مترو نمازی شیراز صبح دوشنبه، در ورودی اصلی پایانه، شاهد نقاشی رنگانگ کودکان محلات حاشیه‌ نشین شیراز درباره آرزو‌هایشان با موضوع صلح بودند.
کد خبر: ۶۸۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 26 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: این نقاشی گروهی حاصل آموزش 27 کودک کار و حاشیه ‌نشینی است که جمعیت دانشجویی امام علی (ع) طی 4 ماه به آنان آموزش د‌اده است.
نماینده جمعیت امام علی (ع) در شیراز به ایرنا گفت: نام این اثر «هزار آرزوی صلح برای سرزمینم» است که با تکنیک اکرلیک روی بوم تهیه شده است و نتیجه آموزش کودکان کم‌ برخوردار، حاشیه‌نشین و کودکان کار تحت حمایت این جمعیت است.
موژان انصاری افزود: کودکان این تابلو را در کلاس‌هایی که با هدف آموزش مبانی صلح برگزار شده است، کشیده‌اند و آرزو‌های کودکانه ‌شان را در زمینه ضرورت استقرار صلح و آرامش و برابری برای همه مردم تصویر کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی برگزار شده برای کودکان تحت پوشش به صورت کوتاه ‌مدت برگزار می شود اما به‌ گونه‌ای طراحی شده است که کودکان بتوانند حاصل تلاش خود را در قالب نمایشگاه یا رویداد‌های اینچنینی ببینند.
انصاری ادامه داد: از همین رو پس از برگزاری یک دوره کلاس آموزش مبانی صلح و ارائه آن آموزه‌ها در قالب نقاشی گروهی، پیشنهاد نصب این نقاشی ها در مترو شیراز با شهرداری مطرح شد و پس از کسب موافقت شهرداری و سازمان قطار شهری شب گذشته نصب شدند.
جمعیت امام علی (ع) سازمانی مردم ‌‌نهاد، مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال 1378با مجوز رسمی از وزارت کشور آغاز به کار کرد.
این جمعیت در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران دارای دفتر رسمی است و در سایر دانشگاه‌های تهران و شهرستان‏ها نزدیک به 10هزار عضو فعال دارد.
جمعیت امام علی (ع) در حال حاضر11 نمایندگی فعال و 33 دفتر دارد.
از سال 1385 نمایندگی جمعیت در شیراز آغاز به کار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار