رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان از کشف و ضبط محموله بزرگ قاچاق زغال و هیزم های جنگلی حوزه خفری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 20 November 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: علیرضا رحمتی افزود: در راستای مبارزه با سودجویان و متخلفان اراضی ملی، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق زغال که قصد انتقال مقادیر قابل توجهی ادوات غیر مجاز جنگلی از استان کهکیلویه و بویر احمد به سمت شهرستانهای سپیدان،شیراز و جهرم را داشتند مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی با تحت کنترل قرار دادن محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان در محور یاسوج - سپیدان در نهایت خودروهای مذکور را شناسایی و آنها را متوقف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان در خصوص جزئیات این جریان اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان با همکاری نیروی انتظامی و بسیج حین کنترل این محور به تعداد ۹ دستگاه خودرو که با استتار و دودی کردن شیشه های خودرو در حال حرکت بودند مظمون شده و آنها را در ایستگاه بازرسی منابع طبیعی شهرستان سپیدان متوقف کردند.

وی تصریح کرد: سرنشینان این خودروها به طرز حرفه ای و کاملا ماهرانه با برداشتن صندلی های خودروها ودودی کردن شیشه ها اقدام به جاسازی و بارگیری مقدار زیادی زغال و هیزم جنگلی قاچاق کرده بوند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها یک تن زغال جنگلی ،یک و نیم تن هیزم و بیش از ۸۰۰ کیلوگرم ریشه شیرین بیان کشف و ضبط شد.

به گفته وی متخلفان این جریان دستگیر وپس ازتشکیل پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان با تاکید بر قاطعیت جدی در برخورد با متجاوزان ومتعرضان عرصه های منابع طبیعی پایداری این اراضی را مشروط به همکاری و مشارکت فعال مردم ،سازمانهای مردم نهادو دستگاه های مرتبط دانست و اظهار داشت: مردم در صورت اطلاع از فعالیت مشکوک و هرگونه تخلف به ویژه در زمینه های تصرف و تعرض در عرصه های منابع طبیعی و همچنین قاچاق چوب و زغال مراتب را از طریق تماس با تلفن امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ گزارش دهند.

شهرستان سپیدان در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری شیراز واقع شده است و دارای ۶۹ هزار هکتار پوشش جنگلی است.

برچسب ها: قاچاق چوب ، سپیدان ، جنگل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار