با وجود آنکه خبرگزاری‌های رسمی از عدم کناره‌گیری تعدادی از مدیران کل استان فارس علی‌رغم بازنشسته شدن آن‌ها، گزارش داده‌اند، این مدیران از امکان قانونی ادامه خدمت خود خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 20 November 2018

** مدیرکل منابع طبیعی فارس بازنشسته نیست

مهرزاد بوستانی – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس

تابناک فارس به نقل اتز ریواس جنوب: مهرزاد بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با یادآوری جزئیاتی از این قانون اظهار داشت: تنها کسانی مشمول این قانون می‌شوند که حکم بازنشستگی گرفته و پس از مدتی اعاده به کار شده باشند.

وی تصریح کرد: کناره‌گیری برخی از مقامات ازجمله استاندار فارس و یا فرماندار شیراز نیز به این دلیل بوده است که پیش‌تر حکم بازنشستگی گرفتند و با دعوت دولت به کار برگشتند اما کسانی که بنا بر مقررات و تشخیص وزارت متبوع آن‌ها حکم بازنشسته نشده‌اند، منع قانونی برای ادامه کار ندارند.

به گفته‌ی بوستانی، معیار بازنشستگی برای کارمندان دارای مدرک کارشناسی رسیدن به سابقه‌ی کار ۳۰ سال و کارشناسی ارشد ۳۵ سال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در خصوص وضعیت بازنشستگی خود نیز تصریح کرد: بنده نیز با توجه به مدرک تحصیلی خود تا ۳۵ سال فرصت ادامه کار دارم و تا هر زمانی که بخواهند در خدمت مردم و دولت خواهم بود.

** واکنش تند مدیرکل صنعت، معدن و تجارت!

علی همتی – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس

اما علی همتی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها و انتشار اخبار نادرست در این زمینه، گفت: با وجود آنکه سازمان برنامه و بودجه استان این موضوع را که بنده بازنشسته نیستم به‌صورت شفاف اعلام کرده است اما متأسفانه عده‌ای که از احتمال کنار رفتن ما خوشحال بودند همچنان فشار زیادی روی ما می‌آورند.

وی با بیان اینکه با وجود تصریحِ قانون و مراجع قانونی، دلیلی برای پاسخگویی بنده در این موضوع وجود ندارد، تصریح کرد: هر کسی هرچه دلش می‌خواهد می‌تواند بگوید؛ اما من سرم بالاست و کارم را انجام می‌دهم. اگر قانون تشخیص دهد بنده بازنشسته بودم که برخورد می‌کند اما وقتی مشمول این قانون نمی‌شوم چه لزومی دارد وقتم را صرف این شائبه‌ها کنم؟

او با انتقاد شدید نسبت به تمرکز غیرحرفه‌ای برخی اخبار نادرست درباره بازنشستگی وی، تأکید کرد: تردید نکنید اگر بنده بازنشسته بودم حتی یک روز بیشتر در مسؤولیت خودم نمی‌ماندم؛ اما به شما می‌گویم از آنجایی که تا ۳۵ سالگی امکان خدمت‌گزاری وجود دارد، با سابقه‌ی کاری ۲۸ ساله مشمول قانون منع به‌کارگیری نمی‌شوم و در حال حاضر می‌توانم به خدمت خودم ادامه دهم.

همتی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه بیلان کاری بنده مشخص است و در مسؤولیت ۵ ساله‌ی اخیر نیز بدون هیچگونه مشکل خاص یا کوچکترین تخلفی، همواره جزو مدیران نمونه کشوری و استانی بوده‌ام.

** مدیرکل راه و شهرسازی یک و نیم سال دیگر بازنشسته می‌شود

فیروز تکاور- مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس

اما در مورد مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز که بحث بازنشستگی او مطرح می‌شود، مدیر روابط عمومی این اداره‌کل بازنشسته شدن فیروز تکاور را رد کرده است.

امین غلامپور در گفتگو  گفت: «در حالیکه برخی از مردم و حتی مسؤولان ارشد استان گمان می‌کردند مدیرکل راه و شهرسازی استان بازنشسته است اما وی در این مقطع زمانی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود.

به گفته‌ی وی، با توجه به مدرک کارشناسی ارشد مدیرکل راه و شهرسازی فارس، این مدیر تا حدود یک و نیم سال دیگر می‌تواند به خدمت خود ادامه دهد.

** مدیرعامل برق منطقه‌ای مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیست

عبدالعزیز کریمی- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس

همچنین عبدالعزیز کریمی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در خصوص اخباری که در فضای مجازی انعکاس یافته، به خبرنگار ما گفته که وی مشمول مفاد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیست.

محسن جوادی آزاد مدیر روابط عمومی این شرکت نیز در توضیحی تکمیلی گفت: قانون اصلاح منع به‌کارگیری بازنشستگان، صرفاً به‌کارگیری افرادی را ممنوع اعلام کرده که که بازنشسته یا بازخرید شده‌اند؛ به همین دلیل مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس، مشمول این قانون نمی‌شود.

بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که در ماه‌های اخیر به تصویب رسیده است، چند تن از مقامات ارشد در استان فارس، ازجمله استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و فرماندار شهرستان شیراز مشمول این قانون شدند که در روزهای اخیر رسماً با مسؤولیت خود خداحافظی کرده‌اند.

برچسب ها: واکنش ، مدیران ، بازنشسته ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار