نوبندگانی گفت :اصالت این قانون برای کم کردن بیکاری و جوانگرایی نیست چرا که ما چندین میلیون بیکار داریم. در دنیا 13 تا 15 درصد دانش آموزان وارد دانشگاه می روند اما در ایران 95 درصد بنابراین قرار نیست هر که نخبه است وارد سیستم اداری شود، اگر این اتفاق بیافتد همان روز، روز مرگ دانش و علم است.
کد خبر: ۶۸۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 20 November 2018

تابناک فارس به نقل از برنا: با توجه به اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان و اقدام گسترده و مهم صورت گرفته که با هدف جوانگرایی و کاهش بیکاری به تصویب و اجرا رسیده است، با توجه به روند فعلی و روی کار آمدن مو سپیدان در چرخه انتصابات و جا به جایی ها در داخل کابینه باید گفت، چگونه قرار است جوانگرایی اتفاق بیافتد و نیز با کدام منطق جوانان غیر سازمانی و بیکار وارد سازمان ها، ارگان ها و ... می شوند؟

برای پاسخ به این سوال با نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

جواد جمالی نوبندگانی تصریح کرد: اصالت این قانون برای کم کردن بیکاری و جوانگرایی نیست چرا که ما چندین میلیون بیکار داریم. در دنیا 13 تا 15 درصد دانش آموزان وارد دانشگاه می روند اما در ایران 95 درصد بنابراین قرار نیست هر که نخبه است وارد سیستم اداری شود، اگر این اتفاق بیافتد همان روز، روز مرگ دانش و علم است.

وی بیان کرد: بخش اداری ما متورم است و نمی توانیم این استنباط را داشته باشیم که با کناره گیری بازنشستگان حتما جوانان بی تجربه خارج از سازمان روی کار می آیند و بیکاری کاهش می یابد، بلکه این اقدام در راستای فرصت دادن به افرادی ست که بتوانند با فکر و ایده جدید پست های حساس تری را در اختیار گیرند که به طور حتم در طولانی مدت این روند حتی در کاهش بیکاری نیز تاثیر گذار خواهد بود.

نوبندگانی بیان داشت: اینگونه که اگر به طور مثال وزیری بازنشسته شود، مدیر کل همان کابینه جایگزین وی شده و همین طور این دو مینو ادامه یابد در نهایت باز هم برای کم ترین پست ارگان مربوطه با جا به جایی صورت گرفته نیازمند به افراد جدید هستیم که این فرصت برای افراد خارج از سازمان فراهم خواهد شد .

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ارتقاء پلکانی مدیران منجر به کسب تجربه و نظم و نسوخ دادن به امورات خواهد شد که هدف این قانون نیز تحقق همین امر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار