تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 19 November 2018

بسیاری از ما انسان ها علاقه مند به شناخت تاریخ هستیم و می خواهیم که از گذشته نسل انسان آگاه شویم اما چه موزه هایی بهترین موزه های تاریخ هستند و بهتر می توانند پاسخ پرسش های تاریخی شما را بدهند. در بسیاری از موزه های تاریخ طبیعی جهان می توانید اشیای شگفت انگیز و جالبی ببینید. گاهی برای دیدن آموزش تاریخ بهتر است که از نزدیک آن را مشاهده کنید. همچنین برای کودکان در هر مقطعی بازدید از بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان می تواند راهکار آموزشی مناسب تری باشد. اگر علاقه مند به دایناسورها هستید، می توانید بهترین اسکلت های کشف شده از دایناسورها را در این موزه ها ببینید.

بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان

موزه تاریخ طبیعی آمریکا | American Museum of Natural History
تابناک فارس به نقل از الی گشت:تعداد بسیار کمی موزه را در جهان پیدا می کنید که درون آن بزرگترین پستانداران جهان و تاریخ را یکجا و در کنار هم در سالنی ببینید. موزه تاریخ طبیعی آمریکا یکی از بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان است که شما را به شگفتی می اندازد. صحنه های زنده این موزه که ابتدا توسط یکی از هنرمندان تاکسیدرمی جهان و طبیعت گراهای جهان طراحس و ساخته شده بسیار واقعی هستند. نام آن هنرمند کارل آکلی (Carl Akeley) بود. تمام این صحنه های طبیعی به این منظور طراحی شده اند که صحنه هایی واقع گرا از اکوسیستم های جهانی را به صورت عینی به بازدید کنندگان نشان دهند. این موزه در شهر نیویورک قرار گرفته و در ابتدا کار خود را با جمع اوری کلکسیون های دانشمندان، کاشفان و طبیعت گران شروع نمود. هم اکنون دانشمندان، محققان، کاشفان و افراد طبیعت گرد بسیاری از طرف موزه به اقصی نقاط دنیا فرستاده می شوند تا برای موزه به دنبال کلکسیون های بیشتری باشد. برآورد می شود که مجموع اشیا موزه، حدود ۳۲ میلیون نمونه باشد.

موزه تاریخ طبیعی آمریکا

موزه تاریخ طبیعی لندن | Natural History Museum
موزه تاریخ طبیعی لندن یکی از بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان است که جزو مشهورترین ها نیز به حساب می آید. اسکلت دایناسورهای بزرگی را در این موزه می توانید مشاهده کنید. از اسکلتی به نام دیپی (Dippy) که برای دایناسور دیپلودوکوس (Diplodocus) گرفته تا دیگر اسکلت ها را در این موزه می توانید پیدا کنید. همچنین این موزه شیوه نمایش و نگهداری اسکلت ها را در جهان تغییر داد. از لحاظ تاریخی، مجموعه درون موزه بر روی نمونه های گیاهی، زیست شناختی و دیرینه شناسی تمرکز کرده و همچنین آرشیو و کتابخانه فعالی دارد که همه آن ها به تحقیقات علمی و همچنین تاریخ علم تکمیل شده اند. از لحظه ای که شما گردشگران و بازدیدکنندگان به تالار اصلی موزه تاریخ طبیعی لندن وارد می شوید، احساسی هم آمیخته با شگفتی و کوچکی در مقابل موجودات دیگر را تجربه خواهید کرد.

موزه لندن

مرکز ریشه ها | Origins Centre
مرکز ریشه ها در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی قرار گرفته است. این موزه در سال ۲۰۰۶ افتتاح گردید و برای یک دهه بهترین موزه جهان در زمینه باستان شناسی، انسان شناسی و هنر بود. محیط موزه به گونه ای طراحی شده است که شما به عنوان گردشگر احساس راحتی کنید و در محیطی صمیمی روند تکامل انسان را مشاهده کنید. مهم ترین مجموعه های این موزه، ابزارهای سنگی و دست ساز های انسان های اولیه است که اهمیت هنری و نمادین و قدمتی به تاریخ سنگ های آفریقای جنوبی دارند. در این موزه کشوهایی نیز وجود دارد که اگر به بیرون بکشید می توانید مطالعات و اشیا بیشتری را نگاه کنید. اگر شما هم عاشق اسکلت دایناسورها و تحقیقات انجام شده بر روی آنها هستید می توانید به این موزه بروید.

مرکز ریشه ها

موسسه اسمیتسونیان | Smithsonian Institution
موسسه اسمیتسونیان به عنوان موزه در سال ۱۸۴۶ در شهر واشینگتن دی.سی افتتاح شد. در این موزه مجوعه ای شامل ۱۳۸ میلیون اشیا وجود دارد که هر ساله حدود ۳۰ میلیون نفر از آن بازدید انجام می دهند. سالن جدید این موزه به نام دیوید اچ کوچ به تازگی افتتاح گردیده که در سال ۲۰۱۰ افتتاح گردید و نشان دهنده ۶ میلیون سال تکامل انسانی است. در این موزه می توانید سیر تکامل انسان را بر اساس تحقیقات و کشف های باستان شناسی دنبال کنید. همچنین فسیل های شگفت انگیزی از انسان های اولیه در این موسسه خواهید دید که توسط هنرمند معروف جان گورچه (John Gurche) بر اساس مطالعات باستان شناسی، طراحی و ساخته شده اند.

موسسه اسمیتسونیان

آکادمی تاریخ طبیعی دانشگاه دروکسل | Academy of Natural Sciences of Drexel University
آکادمی موزه طبیعی دانشگاه دروکسل در فیلادلفیا یکی از بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان است که در حقیقت قدیمی ترین موزه تاریخ طبیعی در شمال آمریکا نیز محسوب می شود. در این موزه، مجموعه ای شامل ۱۷ میلیون گونه بیولوژیکی به همراه کتابخانه ای بی نظیر وجود دارد. در کتابخانه ای موزه آکادمی می توانید آرشیوی از هزاران مقالات علمی، کتاب ها و تصاویر ببینید. در سال ۱۸۶۸ میلادی، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه دروکسل، اولین موزه تاریخ طبیعی در جهان بود یک اسکلت کامل از دایناسور هادروسارروس (Hadrosaurus) را به صورت کامل به نمایش گذاشت. امروزه این آکادمی، فعالیت های خود را بر روی تحقیقات علمی و برنامه های عمومی متمرکز کرده است.

موزه های تاریخ طبیعی جهان

موزه تنوع زیستی بیوتی | Beaty Biodiversity Museum
اگر به کشور کانادا و شهر ونکوور سفر می کنید، می توانید به دیدن یکی از بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان بروید. هر چندکه این موزه از موزه های کوچک جهان محسوب می شود اما با این حال در این دسته بندی قرار می گیرد چرا که گنجینه ارزشمندی را در خود جای داده است. این موزه توانسته نمونه های بی نظیری از تاریخ را در خود جمع آوری نماید و در نتیجه برای انجام تحقیقات باستان شناسی برای دانشمندان موقعیت بسیار خوبی را فراهم نموده است. اگر شما به عنوان بازدید کننده به موزه بیوتی ونکوور بروید، می توانید از بسیاری از این تحقیقات مطلع شده و توری برای آشنا شدن با مطالعات تاریخی دانشمندان در این موزه خواهید داشت.

اگر کشوهایی را که در زیر هر یک از حیوانات تاکسیدرمی شده قرار گرفته را باز کنید، می توانید از روند تاکسیدرمی آگاه شوید. یاد بگیرید که نمونه های مختلف چگونه در موزه نگهداری می شوند، تنها باید کنجکاو باشید. هیچ فضایی در طراحی این موزه به هدر نرفته است. زمانی که شما به عنوان گردشگر و بازدید کننده در راهرو های نمایش مجموعه، قدم می زنید، می توانید گونه های مختلف را ببینید که با پلاکسی گلاس به کف متصل شده اند. با اقدامات حفاظتی که در این موزه انجام گرفته است، هیچ گونه آسیبی به نمونه ها وارد نمی شود. نمونه شاخص و باارزش این موزه بیگ بلو (Big Blue) یا همان اسکلت وال آبی بزرگی است که از سقف سالن اصلی، آویزان است.

موزه بیوتی

موزه تاریخ طبیعی فیلد | Field Museum of Natural History
این موزه تاریخ طبیعی در ایالت ایلینویز و شهر شیکاگو قرار دارد. موزه فیلد از جمله بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان است که در مجموعه خود دارای ۲۴ میلیون گونه مختلف بوده و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. از دیدن اسکلت ها و اشیا تاریخی به همراه خواندن توضیحات هر یک به هیچ عنوان خسته نمی شوید. با این وجود، شگفت انگیز ترین شی تاریخی و باستانی موزه فیلد، طبعا سو (Sue) است. سو نام اسکلت معروف ترین دایناسور دنیا یعنی تی رکس است که به این موزه اهدا شده است. سو از کامل ترین و مشهورترین اسکلت های تی رکس در جهان می باشد.

این مجموعه اسکلت در ماه می سال ۲۰۰۰ برای بازدید عموم سر هم بندی شد و از آن زمان تا کنون برای آموزش گروه های بازدید کننده از موزه و گردشگران در گوشه ای از سالن اصلی موزه به نمایش گذاشته شده است. در نتیجه این دایناسور برای یک دهه و نیم است که در معرض نمایش قرار داشته و کانون فوکوس تمام بازدیدها از موزه است. ارتفاع این دایناسور ۴۲ فیت بوده و حالت اسکلت او به گونه ای است که انگار با شما در حال صحبت است.

موزه فیلد

هر چند موزه های شگرف بسیاری در دنیا وجود دارند اما در این مطلب تنها شما را با بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان آشنا نمودیم. این موزه ها، تحسین بازدید کنندگانشان را بر می انگیزند و برای دیدن هر یک از آن ها باید حداقل ۲ ساعت زمان بگذراید. هر چند که ۲ ساعت برای دیدن تمام مجموعه ها و نمونه های موزه های نامبرده کافی نیست. برای این موزه ها تورهای آموزشی متعددی نیز برگزار می شود که روشی عالی برای آموزش موجوداتی همچون دایناسورها به بچه ها و کودکان است. هنوز هم سوال های بسیاری راجع به دایناسورها و نحوه نابودی آن ها وجود دارد که پاسخ داده نشده است. هر ساله نیز، کاشفان فسیل های بیشتری کشف می کنند و در نتیجه علم و تاریخ مدام در حال شناخته شدن و تکامل هستند. بنابراین اشیا و نمونه های درون این موزه ها نیز مدام در حال افزایش است.

برچسب ها: موزه ها ، دایناسور ، جهان ، عکس