15 میلی متر بارندگی در قم ثبت شد
هوای قم در روز چهارشنبه و پنجشنبه ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران خواهد بود. در روز پنجشنبه احتمال بارش تگرک و رعد و برق پیش بینی می شود که به هم استانی های عزیز توصیه می شود از رفتن به نقاط مرتفع اجتناب کنند.
کد خبر: ۶۷۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 14 November 2018

به گزارش تابناک قم، کارشناس هواشناسی استان قم از بارانی بودن هوای این استان طی سه روز آینده خبر داد و گفت: هوای قم در روز جمعه ابری به تدریج همراه با کاهش ابر است.

محمدجواد ترابیان اظهار داشت: هوای قم در روز چهارشنبه و پنجشنبه ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان قم عنوان کرد: هوای قم در روز جمعه ابری به تدریج همراه با کاهش ابر است.

وی با اشاره به کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوا نسبت به اوایل هفته افزود: حداقل دمای هوای چهارشنبه ۱۰ درجه و حداکثر ۱۶ درجه، حداقل دمای هوای پنجشنبه ۱۲ درجه و حداکثر ۱۴ درجه و حداقل دمای هوای جمعه ۱۰ درجه و حداکثر نیز ۱۶ درجه خواهد بود.

ترابیان بیان کرد: سرعت وزش باد در روز چهارشنبه بین ۳۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی، روز پنجشنبه بین ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی و در روز جمعه بین ۲۰ تا ۳۵ کیلومتر بر ساعت با جهت شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

15 میلی متر بارندگی در قم ثبت شد

کارشناس هواشناسی قم، بارش ها در برخی نقاط استان را شدید و پرحجم اعلام کرد و گفت: بیشترین بارندگی ثبت شده از ابتدای امروز 15 میلی متر بوده که رقم قابل توجهی است.

سعید اسماعیلی، با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی افزود: وضعیت جوی هوای قم در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، نیمه ابری و ابری پیش بینی می شود که انتظار داریم بیشترین حجم بارش ها در روز پنجشنبه به ثبت برسد.

وی با بیان این که بارش های پاییزی بیشتر به صورت نقطه ای و لکه ای بوده و به همین دلیل پیش بینی دقیق محل بارش باران امکان پذیر نیست، ادامه داد: اختلاف بارندگی ثبت شده توسط دستگاه های سنجش هواشناسی قم در محدوده 10 کیلومتری بیش از 10 میلی متر بوده است که این اختلاف به دلیل وقوع بارش های نقطه ای است.

اسماعیلی با تاکید بر این که نوسانات دمایی تا روز پنجشنبه در سطح استان تغییر چندانی نخواهد داشت، گفت: در روز پنجشنبه احتمال بارش تگرک و رعد و برق پیش بینی می شود که به هم استانی های عزیز توصیه می شود از رفتن به نقاط مرتفع اجتناب کنند.

وی با بیان این که احتمال ثبت بیش از 10 میلیمتر بارندگی در روز پنجشنبه وجود دارد افزود: هواشناسی قم اطلاعیه ای به منظور آمادگی دستگاه های مختلف در صورت بروز سیل احتمالی در مناطق اطراف رودخانه ها صادر کرده است.

کارشناس هواشناسی قم ادامه داد: وضعیت جوی و میزبان بارش باران در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق بالادست رودخانه قمرود به صورت شبانه روزی رصد و در صورت لزوم هشدارهای لازم در این زمینه اعلام می شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار