فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم گفت: بیش از 700 دانش آموز دختر جهرمی در قالب یک کاروان راهیان نور با 17 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۶۷۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 13 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سرهنگ غلامرضا توکل افزود: این کاروان که دیروز حرکت کرد به مدت سه روز در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور خواهند داشت و 3 دستگاه خودرو پشتیبان و آمبولانس آنان را همراهی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: از این تعداد، 260 نفر از دانش‌آموزان دختر از بخش خفر بودند که با 7دستگاه اتوبوس به این اردو اعزام شدند.
امام جمعه شهر جهرم نیز در حاشیه این مراسم گفت: بزرگترین پیام اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور همدلی با خانواده‌های شهدا و جانبازان است.
حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان، شهدا و جانبازان با رشادت ها و جوانمردی‌های خود در مقابل دشمنان ایستادند و افتخارات بسیاری را برای ملت و کشورمان آفریدند.
امام جمعه خفر نیز در مراسم بدرقه دانش آموزان اعزام شده به مناطق عملیاتی جنوب درباره اهمیت و فلسفه وجودی اردوهای راهیان نور گفت: با توجه به این که شهدا با نثار خون خود کاری خدایی انجام دادند، بنابراین دانش‌آموزان و زائران مناطق عملیاتی نیز باید با معرفت و نیتی خدایی و با دلی مملو از عشق به شهدا به این مناطق بروند تا بتوانند به طوری مطلوب هدف و آرمان شهدا را در خصوص ایثار و فداکاریشان درک کنند.
حجت‌الاسلام محسن روحانی از دانش‌آموزان خواست در این سفر معنوی سعی کنند با دقت، آثار به جامانده از جنگ تحمیلی را مشاهده کنند و قدر آسایش و امنیت امروز خود را که با نثار خون هزاران‌هزار شهید و جانبازی رزمندگان و اسارت هزاران اسیر جنگی و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، محقق شده، بیش از پیش بدانند.
در این سفر روحانیان، راویان و رزمندگان دفاع مقدس، حماسه‌آفرینی و ایثارگری‌های رزمندگان را در مناطق عملیاتی: علقمه، شلمچه، هویزه، اروند، دهلاویه و معراج شهدای اهواز برای دانش‌آموزان بیان می‌کنند.
دانش‌آموزان اعزامی با گذر از زیر قرآن با اهدای تصاویری از شهدای جنگ تحمیلی به سمت مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بدرقه شدند.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار