معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها از سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 13 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات وفناوری در نشست خبری امروز خود در شیراز با اشاره به حذف کنکور در سال‌های آینده ،گفت: در همه استان‌ها با کاهش داوطلب روبرو هستیم که امیدواریم تا ۱۰ سال آینده سیر صعودی پیدا کند و فرآیند حذف کنکور زمان بر است.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری همچنین از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها از سال آینده خبر داد.

شریعتی با اعلام این مطلب که مراکز آموزش عالی باید قانون‌مند کار کنند، گفت: آموزش عالی و مراکز آموزش عالی باید بر محور قانون حرکت کنند و دانشگاه‌های آزاد و غیر انتفاعی توجه داشته باشند که در مسیر قانون حرکت کنند در غیر این صورت با آنان برخورد می‌شود.

وی افزود: آمایش آموزش عالی به طور جدی در ستاد آموزش عالی کشور در حال پیگیری است که ستاد ویژه‌ای برای این امر اختصاص داده شده است.

شریعتی با اشاره به ۲ هزار مرکز دانشگاهی در سطح کشور، اظهار داشت: هرکدام از دانشگا‌ها باید مأموریتشان مورد توجه قرار بگیرد و در محور دانش و در حوزه خود فعالیت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری همچنین افزود: بیش از ۱۸۰ مرکز دانشگاهی در استان فارس در حال فعالیت هستند و این استان یکی از استان‌های خوب و مطرح در آموزش عالی استان فارس است.

شریعتی بیان کرد: بعضی از دانشگاه‌ها مطابق استاندارد‌های ما نیست که با سیاست‌های طرح آمایش ساماندهی شوند و در مأموریت خود رشد پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه ارزشمند، کلیدی و محوری، سطح یک و باسابقه گفت: این دانشگاه یکی از بهترین مراکز دانشگاهی است و انتظار ما این است که این دانشگاه مادر نقش محوری در راستای هدایت طرح آمایش در سطح استان داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص تحقق شعار مهارت افزایی و ارتقاء توان اشتغال زایی گفت: تصور ما این است که استان فارس در این زمینه پیشتاز باشد، چون پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی دارد و باور ما این است مدیران دانشگاه‌ها می‌توانند مهارت‌های دانش جویان را فراتر از آن چیزی که از مبانی نظری می‌آموزند افزایش دهند.

شریعتی همچنین از ساماندهی مراکز دانشگاهی در حال توسعه در قالب طرح آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: در طرح آمایش آموزش عالی به دانشگاه‌های در حال توسعه توجه ویژه‌ای شده است و دانشگاه‌هایی که پتانسیل‌های ضعیف تری دارند و زیر خط استاندارد‌های تعریف شده وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند، می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه در راستای رشد و توسعه استفاده کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار