استادیار دانشگاه وست چستر آمریکا در پنل بهره گیری گردشگری فرهنگی، در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری گفت: توسعه گردشگری نباید مقطعی باشد بلکه باید اهداف و برنامه ریزی‌ها برای توسعه گردشگری پایدار انجام شود.
کد خبر: ۶۷۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 12 November 2018

استادیار دانشگاه وست چستر آمریکا در پنل بهره گیری گردشگری فرهنگی، در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری گفت: توسعه گردشگری نباید مقطعی باشد بلکه باید اهداف و برنامه ریزی‌ها برای توسعه گردشگری پایدار انجام شود.

برگزاری پنل های تخصصی گردشگری در همدان/ توسعه گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری اجلاس است/ حفظ آثار تاریخی، پایداری مناطق گردشگری یک نوآوری محسوب می شود
به گزارش تابناک همدان، مایکل دی جیوواین افزود: ایجاد نوآوری در صنعت گردشگری امری ضروری برای توسعه و جذب توریست است و باید به این مقوله توجه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه بحث ما در مورد گردشگری پایدار است، اضافه کرد: سفر به سرتاسر جهان جزو علاقمندی مردم است و همین موضوع موجب توسعه گردشگری پایدار می‌شود.

با تاکید بر ضرورت تحول و چالش در گردشگری، عنوان کرد: این روند باعث حفظ ملت‌ها شده در حالیکه نتایج آن را نمی‌توان حدس زد.

وی با تاکید بر اینکه هدف این است که ببینیم نوآوری چه تاثیری بر جوامع دارد، اظهار داشت: ما یک تکامل فرهنگی داریم که جوامع بدوی به سمت جوامع متمدن حرکت کردند و آنچه که مهم است استفاده از نوآوری برای گردشگری فرهنگی است.

دی جیوواین تاکید کرد: در چند سال اخیر شاهد تحولات فناورانه هستیم و این تفکر به ما کمک می‌کند که در صنعت میراث فرهنگی و گردشگری سرمایه گذاری کنیم.

وی با تاکید بر توسعه گردشگری کشاورزی اظهار داشت: مردم زمان زیادی برای دیدن و یادگیری موضوعات جدید همچون نحوه تولید مواد غذایی می‌گذارند از همین رو می‌توان توسعه گردشگری کشاورزی و مواد غذایی را در دستور کار قرار داد.

این مدرس دانشگاه وست چستر آمریکا افزود: نگاه و دیدگاه گردشگران در حال تغییر است و این نوآوری‌ها هستند که خط فکری گردشگران را تغییر می‌دهد.

وی با تاکید بر نقش نیروی انسانی در صنعت گردشگری، اظهار داشت: همیشه نباید بر روی اقتصاد صنعت گردشگری تمرکز کرد بلکه باید به موارد مختلف، چون فرهنگ گردشگری نیز توجه داشت.

دی جیوواین با اشاره به اینکه ما شاهد افزایش جهانگردی هستیم، افزود: به واقع حفظ آثار تاریخی، پایداری مناطق گردشگری یک نوآوری است و امروزه پایداری گردشگری رو به فزونی است.
برگزاری پنل های تخصصی گردشگری در همدان/ توسعه گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری اجلاس است/ حفظ آثار تاریخی، پایداری مناطق گردشگری یک نوآوری محسوب می شود

وی با اشاره به توجه یونسکو به میراث باستانی اظهار داشت: محور‌های زیست محیطی و اقتصادی از مهم‌ترین موضوعات صنعت گردشگری است و ارزش گذاری به اکوسیستم می‌تواند جز منابع پایداری به شمار رود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نباید سودآوری بلند مدت را قربانی گردشگری کوتاه مدت کرد و از همین رو توجه به فناوری و گردشگری پایدار در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری پایدار دارای مزایا و معایب است، ابراز کرد: اشتراک اطلاعات و فرهنگ می‌تواند در حفظ جوامع محلی کمک کند و یکی از ابعاد فرهنگی گردشگری استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

استاد دانشگاه سوئیس در پنل بررسی توانمندی‌های گردشگری فرهنگی به وجود امکانات و فنآوری همچون تلفن‌های هوشمند، رسانه‌ها در نوآوری گردشگری اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی گردشگری بازوی انتقال داده‌های نوآوری و فنآوری گردشگری محسوب می شود.

پروفسور لورنزو کانتونی با تاکید بر اینکه گردشگری یک صنعت جهانی است، گفت: سالانه ۳ میلیارد گردشگر از مرز‌های ملی جا به جا می‌شوند و توزیع اطلاعات در رشد گردشگر تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه در نقشه راه گردشگری ۵ قسمت اصلی داریم، افزود: تکنولوژی می‌تواند کمک شایانی در سفر به ما داشته باشد.

این پروفسور با تاکید بر اینکه نقش رسانه‌های اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است، گفت: توریست‌ها به دنبال دانستن فرهنگ‌ها هستند.

پروفسور لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه توریست‌ها رفتن به فضا‌های مختلف را می‌پسندند، اظهار داشت: ما باید این تفاوت‌ها را به خوبی توضیح بدهیم تا آن‌ها از سفرشان لذت ببرند کمااینکه تحقیقاتی در خصوص سفر کردن بر روی ملل مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بدنبال این هستیم که اقداماتی انجام شود که تجربه سفر برای گردشگر لذت بخش باشد، عنوان کرد: با تبادل افکار می‌توان راهی نو را در گردشگری ایجاد کرد.

پروفسور لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات گردشگری در راستای توسعه آن اثر گذار است، عنوان کرد: استفاده از گردشگری دیجیتال یکی از موارد است که یونسکو نیز از آن برای میراث نا ملموس استفاده کرده است.
وی به جوامع بومی و استفاده از فنآوری و نوآوری در این جوامع اشاره و بیان کرد: سازمان‌های محلی و گردشگری در جوامع محلی توسط خانم‌ها اداره می‌شود که با استفاده از فن آوری توانستند جوامع خود را متحول کنند.

پروفسور لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه نقش میراث فرهنگی یک منطقه در جذب گردشگر عنوان کرد: حتی محلی‌ها هم می‌توانند از این رهگذر منتفع شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد نوآوری و استفاده از تکنولوژی به توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کند، عنوان کرد: غذا‌های محلی یکی از زمینه‌های افزایش توریسم در یک منطقه است.

پروفسور لورنزو کانتونی با تاکید بر اینکه هدف ایجاد ارتباط بین مناطق باستانی است، گفت: یادگیری مجازی به کمک منابع، می‌تواند یادگیری‌ها را در بستر فضای مجازی گسترش بدهد و هدف ایجاد فرصت‌های مطلوب برای آموزش است.

وی در پایان تصریح کرد: در برخی کشور‌های جهان، آژانس‌های گردشگری بدلیل عدم توانایی در استفاده از فنآوری و نوآوری متوقف شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار