عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به افشای تامین مالی شبکه ایران_اینترنشنال توسط بن سلمان، گفت: هدف بن سلمان از راه اندازی این شبکه کشاندن جنگ به مرزهای ایران بود
کد خبر: ۶۷۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ 12 November 2018

محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به افشای حمایت  مالی شبکه تلویزیونی ایران_اینترنشنال توسط محمدبن سلمان، گفت: از زمانی که ترامپ بر سر کار آمد و صمیمت افراطی با نتانیاهو و محمد بن سلمان در منطقه شکل گرفت، تمام قدرت اقتصادی و جنگ روانی خود را نسبت به جمهوری اسلامی معطوف کردند.

 Ø¨Ù† سلمان

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بن سلمان کشاندن جنگ به داخل مرزهای ایران بود، لذا از یک سو آمریکا از برجام خارج شد و تحریم 13 آبان را به راه انداختند و از سوی دیگر شبکه تلویزیونی ایران_اینترنشنال با پول محمد بن سلمان راه اندازی شد.
 
وی افزود: شبکه تلویزیونی ایران_اینترنشنال در حادثه تروریستی اهواز به پوشش اخبار و حمایت از گروه الحوازیه پرداخت و این شبکه نوپا از زمان تاسیس هم به دنبال جنگ روانی در داخل ایران بود، جمهوری اسلامی چندی پیش این موضوع را اعلام کرده بود اما بیان این موضوع از زبان جمال خاشقجی که در الوطن و دربار سعودی مسئولیت داشت؛ منجر به قتل وی شد.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: مردم ایران نسبت به حکام سعودی تنفر بسیار دارند و با داشتن خاطرات کشتار حجاج در سال 1366، حادثه منا، تجاوز به نوجوانان ایرانی در فرودگاه و کشتار مردم یمن، دستیابی به اطلاعاتی درباره حمایت عربستان از شبکه تلویزیونی ایران_اینترنشنال این تنفر را دو چندان خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بیان این اطلاعات پشت پرده سبب به انزوا کشیدن محمد بن سلمان خواهد شد و از همین رو خاشقجی به قتل رسید تا درسی برای سایر مخالفان سعودی شود، متاسفانه مجامع بین‌الملل با توجه به نقش پر رنگ آمریکا به چنین موضوعاتی ورود پیدا نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: دولتمردان آمریکا به شکل ناشیانه در مورد قتل خاشجی اظهار نظر و اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کردند حال آنکه این افراد با ولیعهد سعودی همراه هستند، علاوه بر این معتقدیم سازمان CIA و موساد از این ماجرا باخبر بودند و با سعودی‌ها همکاری کردند زیرا محمد بن سلمان صدها میلیارد دلار به ترامپ پول داده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در ماجرای خاشقجی اخلاق فدای منافع مالی شد،  کشورهای اروپایی هم ورود جدی نداشتند و فروش اسلحه به عربستان را تنها تعلیق کردند تا جو حاکم از بین برود، از این رو در چنین اتفاقاتی به جامعه بین‌الملل هیچ امیدی نیست، به نظر جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل متحد حامی آمریکا، عربستان و اسرائیل هستند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار