مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر برخورد با متخلفین در سطح بازار گفت: متخلف هر کسی باشد در حق مردم ظلم کرده، پس با هیچ شخصی تعارف نداریم و با همه متخلفان به صورت جدی برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۶۷۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 12 November 2018

امید بن عباس با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان اظهار کرد: اجرای ماده 28 قانون نظام صنفی (آيين‏ نامه اجرايی تعطيل موقت واحدهای صنفی) برای متخلفین صنفی، مصوبه شورای تامین است و این موضوع به اطلاع تمام واحدهای صنفی رسانده شده، بنابراین هیچگونه قصوری پذیرفته نیست و اگر یک واحد صنفی به طور مثال گرانفروشی کرده، ماده 28 باید برای آن واحد صنفی اجرایی شود .

وی با اشاره به اهمیت کالاهای اساسی و بازرسی از این کالاها افزود: این نوع کالاها باید با دقت بیشتری مورد رصد قرار بگیرد و اگر تخلفی صورت گرفت با متخلفان به صورت قاطع برخورد شود.

بن عباس با بیان این‌که گوشت منجمد با سختی فراوان وارد کشور و استان می‌شود تا با قیمت مصوب 29 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که این گوشت با قیمت 50 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود و اقدامات در بحث بازرسی‌ها و کنترل تخلفات رضایت بخش نیست.

وی ادامه داد: باید با این افراد متخلف برخورد کرد تا به سرمنشا اصلی رسید و متخلف اصلی را به جامعه معرفی کرد. متخلف هر کسی باشد در حق مردم ظلم کرده، پس با هیچ شخصی تعارف نداریم و با همه متخلفان به صورت جدی برخورد می‌کنیم.

بن عباس تاکید کرد: آمار مصرف گوشت قرمز و مرغ در ماه‌های باقی مانده سال و مصرف سال گذشته باید بررسی و به معاونت اقتصادی و قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان ارائه شود. همچنین کمیته تامین و توزیع موظف است تا حداقل به میزان آمار سال گذشته گوشت منجمد و گرم و مرغ منجمد و گرم را تامین کند.

جانشین فرماندهی اقتصادی خوزستان با بیان این‌که تقاضای بازار در خصوص گوشت و مرغ کم نشده است، خاطرنشان کرد: تقاضا همیشه وجود دارد، اما وقتی عرضه کم می‌شود، قیمت افزایش پیدا می‌کند و این اختلاف قیمت نیز باعث بروز تخلفات می‌شود. به همین جهت وظیفه کمیته تامین و توزیع این است که برای این موضوع راهکاری بیابد و حداقل به اندازه مصرف سال گذشته این کالاها را تامین کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار