شهردار نهاوند با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی برای نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ افزود: باید اجرای این طرح را خودمان آغاز کرده و فرهنگسازی مناسبی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست گام‌های مثبت و هدفمند برداریم.
کد خبر: ۶۷۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 12 November 2018
حسین حسین‌پور از اجرای طرح تفکیک زباله‌های خشک برای نخستین‌بار در نهاوند خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش تولید پسماند در مبدأ، تفکیک پسماند‌های خشک و کمک به بازیافت آن‌ها و استفاده مجدد از پسماند‌ها است.

به گزارش ایسنا، حسین‌پور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهرداری در حال آماده سازی زمینه‌های مناسب در اجرای این طرح می‌باشد خاطر نشان کرد: شهرک شهید حیدری به عنوان پایلوت تفکیک زباله از مبداء انتخاب و درادامه نیز در دیگر مناطق به زودی اجرایی می‌شود به طوریکه هر هفته جشن اجرای طرح را در یکی از محلات با ایجاد زمینه‌های لازم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پسماند‌های شهری پس از بازیافت بخشی از سرمایه‌های یک شهر است که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک اصولی زباله، می‌توان بخشی عمده‌ای از ثروت ملی را به چرخه مصرف بازگرداند، گفت: پس از نصب غرفه‌های بازیافت در محلات، شهروندان می‌توانند برای تحویل زباله‌های خشک و با ارزش خود به این غرفه‌ها مراجعه کنند.

وی مدیریت پسماند را اساسی‌ترین عامل کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش خدمت‌رسانی به مردم ذکر و تصریح کرد: شهرداری نهاوند در راستای تحقق تفکیک از مبدأ اقدام به آموزش چهره به چهره، توزیع بروشور‌های آموزشی، نصب بنر‌های فرهنگسازی و ... در محلات خواهد کرد.

شهردار نهاوند با اشاره به حضور کارشناسان محیط زیست در محلات گفت: کارشناسان مربوطه به صورت ویژه دوره‌های آموزش شهروندی در تفکیک زباله‌ها از مبدأ و کاهش تولید زباله‌های خانگی را به شهروندان آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به ضرورت جداسازی پسماند‌های خشک به منظور صرفه‌جویی در هزینه، از تهیه مخازن جمع‌آوری پسماند‌های خشک خبر داد و اعلام کرد: به‌زودی توزیع مخازن در ادارات و مدارس آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار