فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از 22 تن انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شده و 40 درصد افزایش کشف را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داریم، 100 باند موادمخدر شناسایی و با آنها مقابله شده است.
کد خبر: ۶۷۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 11 November 2018

به گزارش تابناک : مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که قطعاً فعالیت رسانه‌ها در افزایش احساس امنیت نقش مؤثری دارد ضمن گرامیداشت شهادت مأمور ناجا در هفته گذشته، اظهار کرد: با بررسی سابقه این افسر می‌بینیم که لحظه‌ای برای خودش نبود تا مردم در امنیت باشند و مبارزه بی‌امان با مواد مخدر داشت.

وی با بیان این‌که 7 نفر تسهیل‌کننده و دو نفر متهم و در مجموع 14 نفر در زمینه به شهادت رساندن مأمور ناجا تا ساعت 6 صبح روز بعد شناسایی و دستگیر شدند، افزود: مواد مخدر یک ابرآسیب است که اگر اهتمام توسط تمام دستگاه‌ها نشود و خانواده‌ها هوشیار نباشند، با مشکل مواجه می‌شویم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: بیش از 22 تن انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شده و 40 درصد افزایش کشف را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داریم، 100 باند موادمخدر شناسایی و با آن‌ها مقابله شده است؛ باندهای بالای 500 کیلوگرم  مواد مخدر زیاد داشته‌ایم.

وی همچنین مطرح کرد: اصفهان نقش ملی در مبارزه با مواد مخدر دارد، بیش از 12 هزار نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شدند این نشان از مصمم بودن نیروی انتظامی است؛ شهادت همکاران نیروی انتظامی را در برخورد با مواد مخدر مصمم‌تر می‌کند، ما بر سر عهد و پیمان خود برای حفظ امنیت مردم هستیم.

معصوم‌بیگی در ادامه عنوان کرد: رفتار رانندگان در برون و درون شهر در سال جاری قانونمندتر شده است چرا که آموزش همگانی توسط پلیس داده شده است که رسانه‌ها هم نقش مؤثری در این کاهش داشته‌اند؛ آمار 55 درصدی تصادفات رو به بهبود و کار رو به جلو است.

وی اضافه کرد: راکبان موتورسیکلت 13 درصد قانونمندتر شده‌اند و درصد جان‌باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت 42 درصد شده است، اما ما در حوزه قانونمندی با 35 درصد میانگین کشوری فاصله داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: استان اصفهان به لحاظ پیشینه فرهنگی باید الگو و الهام‌بخش رفتار فرهنگی به کشور باشد، شرایط رو به بهبود است که مردم به این مهم واقف شدند و رسانه‌ها هم خوب عمل کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: رفتار قانونمند رانندگان خودرو 10 درصد بهتر از گذشته شده است، رفتار رانندگان در جاده‌های برون‌شهری 5 درصد قانونمندترشده است، اما استفاده از تلفن همراه قاتل رانندگان خودرو شده است که هم تماس گرفته و هم پیامک می‌دهند؛ همه باید کمک کنیم این اتفاق نیفتد.

معصوم‌بیگی با اشاره به فرهنگ‌سازی صورت گرفته شده بستن کمربند جلو فرهنگ شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود فرهنگ‌سازی بستن کمربند عقب هم انجام شود؛ درصد قابل توجهی از جان‌باختگان ناشی از نبستن کمربند عقب بوده است؛ استودیو اخبار پلیس هم در فصل سوم سال برای ارتباط بیشتر با شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی به آلودگی هوا هم اشاره کرد و گفت: معاینه فنی خودروها اهمیت زیادی دارد و پلیس طبق قانون مکلف به برخورد با خاطیان در این زمینه است؛ رانندگان به ویژه در این فصل معاینه فنی را انجام دهند تا آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن کم شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز کرد: در حوزه مربوط به سرقت اقدامات خوبی انجام شده و قرارگاه مبارزه با سرقت در شهر اصفهان فعال است و در شهرستان‌ها هم این قرارگاه فعال شده است؛ در سال جاری 94 باند سرقت متلاشی شده و با آن‌ها برخورد شده و بیشترین برخورد سرقت منزل و سرقت خودرو، سایر اماکن، سرقت به عنف و سرقت احشام بوده است

وی تصریح کرد: بیش از 20 درصد سارقان دستگیر شده نسبت به سال گذشته افزایش شده، اموال مکشوفه بیش از 150 درصد افزایش داشته است؛ این به معنی این است که نیروی انتظامی توانسته فاصله سرقت و کشف را کاهش دهد؛ مجموعاً اموال مردم که از سارقان گرفته شده بالغ بر 37 میلیارد تومان است.

معصوم‌بیگی اذعان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است، اجرای طرح‌های سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز 42 درصد افزایش داشته، بالغ بر 75 میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف مکشوفه در سطح استان در سال جاری بوده است؛ بخشی از این‌ها تحویل گمرک شده و بخشی توسط تعزیرات باید تعیین تکلیف شود.

وی همچنین مطرح کرد: در حوزه کلاهبرداری و جعل مردم خودشان نقش مؤثری دارند، حدود 14 درصد جعل زیادتر شده است و حدود 30 درصد کلاهبرداری افزایش پیدا کرده است؛ این‌ها موضوعاتی است که اگر مردم مراقبت کرده و اعتماد بی‌جا نکنند به شدت قابل کنترل است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: 17 درصد در حوزه جعل و در کلاهبرداری 40 درصد افزایش کشف داشته‌ایم؛ اما خودپلیس بودن و هوشیاری مردم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ باندهای کلاهبرداری منهدم شده 24 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه احتکار حدود 250 انبار که در این‌ها کالا نگهداری می‌شده در سطح استان بررسی شده و بیش از 40 انبار که اجناس احتکارشده در آن وجود داشته پلمب و با آن‌ها برخورد شده است.

معصوم‌بیگی در ادامه عنوان کرد: سرقت از طلافروشی میدان امام علی به طور مسلحانه انجام شد که هر 3 نفر سارقان که به استان‌های مجاور متواری بودند با اقدامات فنی، اطلاعاتی دستگیر شدند و ارزش طلاهای سرقتی یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود 2 میلیون نفر به سفر اربعین رفتند، در اصفهان این عدد در سال گذشته 70 هزار نفر بوده و امسال 150 هزار مورد ویزا برای اربعین گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که همچنان افزایش وقوع جرم در فضای مجازی وجود دارد، گفت: در این حوزه با 126 درصد افزایش وقوع جرم مواجه هستیم و کشفیات در این حوزه هم 70 درصد افزایش پیدا کرده است که اگر مردم در فضای مجازی اعتماد نکرده و به درگاه‌های غیرقابل اعتماد مراجعه نکنند می‌توان این را کاهش داد، برداشت اینترنتی غیرمجاز کماکان رتبه اول را دارد، برداشت‌های رایانه‌ای و مزاحمت اینترنتی هم در رتبه بعدی قرار دارند.

وی همچنین عنوان کرد: بیش از 800 هزار نفر با شماره 110 پلیس تماس گرفتند و درخواست مساعدت از انتظامی استان را داشتند که حدود 35 درصد افزایش داشته است.

معصوم‌بیگی ادامه داد: در حوزه مربوط به آموزش همگانی حدود 100 هزار نفر در ماه مورد آموزش قرار می‌گیرند، 73 در پرونده های تشکیل شده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها منجر به صلح و سازش شده که یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در رابطه با پرونده ورزشکار پرورش اندام قاتل شناسایی و دستگیر شد که علت آن هم اختلافات شخصی بوده که وجود داشته است، قاتل با این فرد مراوده داشته و آشنا بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: امنیت مکان‌های عمومی برای پلیس مهم است و هم در تابستان و در سایر فصول برای این مسأله طرح‌های خاصی داشته و به اجرا می‌گذارد، در محل‌هایی که گزارش‌هایی  مبنی بر نیاز به تشدید این مسأله وجود دارد اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه افزایش سرقت‌ها در حوزه سرقت منزل، سرقت داخل خودرو و سرقت اماکن با افزایش مواجه هستیم، در حوزه‌های دیگر هم وجود دارد که باید دلایل را جستجو کرد که بخشی را معتادان انجام می‌دهند، اگر مکانی برای نگهداری معتادان وجود داشت امکان کاهش سرقت‌ها وجود دارد.

معصوم‌بیگی در ادامه با اشاره به این‌که در روزهای اول شروع فعالیت در اصفهان گفتیم دستی که با قمه به روی مردم بلند شود با تیر می‌زنیم، گفت: الآن هم تأکید می‌کنیم هرکسی و هرکجا قمه به روی مردم بلند کند آن دست را با تیر می‌زنیم و اگر سلاح به روی مردم بلند کنند نیز به هرکجایی که شود تیر می‌زنیم، طرح جمع‌آوری سلاح را با جدیت دنبال کردیم.

وی در رابطه با میزان نیاز به فعالیت پلیس عنوان کرد: طبق استانداردهای جهانی باید به ازای هر هزار نفر 6 پلیس وجود داشته باشد؛ در استان اصفهان همین امروز شاید نیاز به 20 پاسگاه پلیس داشته باشیم اما با توجه به شرایط نمی‌شود و نتیجه آن می‌شود که همکاران ما بار مضاعفی را متحمل شوند؛ پلیس 24 ساعته در حال فعالیت بوده و برای خدمت‌رسانی ایستاده است، فشار مشکلات جامعه در حوزه پلیسی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با مشکلات ترافیکی ایجادشده روبروی ترمینال مسافربری کاوه و خیابانهای اطراف به دلیل توقف اتوبوس‌ها جهت بارگیری مطرح کرد: توقف اتوبوس‌ها در این مکان که برای حمل بار غیرمجاز انجام می‌شود درست است، در این رابطه باید با باربری هایی که در خیابان‌های 5 آذر و کاوه وجود دارد برخورد شود، در این رابطه برای مقابله باید با همکاری پلیس اطلاعات و حوزه صنف ورود شده و به صورت ریشه ای این مشکل حل شود؛ افراد دلال توسط پلیس اطلاعات دستگیر شدند، در جلسه بعدی اقدامات انجام شده در این زمینه را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که عدم رعایت قانون مهمترین علت مشکلات ترافیکی کشور است، بیان کرد: اگر با مسأله‌ای در استان و کشور مراجه می‌شوید مؤلفه‌های متفاوتی در آن مسأله تأثیرگذار هستند؛ افزایش 5 درصدی ظرفیت ناوگان خودرویی نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم و سفرهای شهری و غیرشهری نیز چندین برابر شده اما جاده‌ها افزایشی نداشته است، استانداردهای خودروها هم مطرح است که مشکل دارند.

معصوم‌بیگی در پایان گفت: مراکز معاینه فنی به صورت 3 شیفته آماده پذیرایی از شهروندان در حوزه کنترل خودرو هستند، طرح زوج و فرد را به دنبال هستیم هم زمان با تهران انجام شود، خودروهای دودزا اگر در معابر شهری ملاحظه شود با آن‌ها برخورد می‌شود و استثنائی وجود ندارد و ما از خودروهای پلیس این مسأله را شروع کرده‌ایم؛ کارگروه معاینه فنی اصفهان 4 ایستگاه را برای غرب استان تعریف و مصوب کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار