خروج اعضای شورای شهر مشهد برای تصدی پست شهرداری؛ اخباری که این روزها دست به دست می شود اما به راستی تجربه ای که تهران مهر باطل بر آن زده است بناست در کلان شهرها اتفاق بیفتد؟
کد خبر: ۶۷۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 11 November 2018

به گزارش تابناک : قانون منع به کارگیری بازنشستگان این روزها تب و تاب زیادی در مدیریت شهری کلان شهر ها به پا کرده است؛ از این رو شهرداران برخی شهر ها مانند تهران و مشهد باید تصدی این پست را به جوان تر ها بسپارند؛ اما با این وجود شهرداران همچنان در پی گریز قانونی برای ادامه کار هستند که این روزها مجلس به صراحت مهر باطل بر آن زده است بر همین اساس گزینه های شهرداری یکایک در رسانه ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد؛ اما این روزها اسامی برخی اعضای شورای شهر مشهد برای تصدی شهرداری دست به دست می شود از این رو خبرنگار تیتر شهر به سراغ مسعود ریاضی، عضو شورای شهر مشهد و یکی از گزینه های مطرح شده برای پست شهرداری مشهد رفت و از کم و کیف ماجرا جویا شد؛ رئیس کميسيون توسعه و عمران توس مشهد با تائید نام خود در میان گزینه ها آن را گمانه زنی های رسانه ای دانست و از عدم تمایل برای خروج از شورای مشهد خبر داد.

 

مسعود ریاضی در رابطه با گمانه زنی های موجود جهت انتخاب وی به عنوان شهردار مشهد گفت: باعث افتخار من است که افرادی این گونه تشخیص داده اند که می شود به من اعتماد کرد ولی با این حال به عنوان عضو شورای شهر عهد و پیمانی با مردم دارم كه تا آخر دوره به عنوان عضو شورا در خدمت مردم باشم.


عضو شورای شهر مشهد خاطر نشان کرد: از لطفی که شامل حال بنده شده و دوستانی که به هر دلیلی بنده را پیشنهاد داده اند تشکر می کنم ؛ اما خودم را گزینه مناسبی برای این کار نمی بینم. 
وی در رابطه با تجربه تهران برای خروج اعضا از شورای شهر گفت: بنده از سایر همکارانم اطلاع ندارم ولی به هر حال فکر می کنم اتفاقی که در تهران افتاد نشان می دهد که در مشهد نيز بايد با تامل بيشتري به اين قضيه نگاه كرد. البته شرايط تهران با مشهد متفاوت است و اگر كسي در آينده از بين اعضاء شورا پيشنهاد شود قطعا با محاسبه ي همه ي اين شباهت ها و تفاوتها بوده است.
ریاضی در رابطه با جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر مشهد گفت: بالاخره شهرداری مشهد مسئله مهمی است و بر گردن اعضای شورای شهر است که نباید برای انتخاب شهردار بی تفاوت باشند و طبيعي ست كه براي مواجهه با هر اتفاقي بايد طرح و ايده اي داشته باشيم.


رئیس کميسيون توسعه و عمران توس مشهد با اشاره به نامناسب بودن زمان برای انتخاب شهردار جدید افزود: به دلیل اینکه در ماه صفر مشهد میزبان جمعیت زیادی از زائران بود تصمیم گرفته شد اولین جلسه تعیین صلاحیت در این خصوص بعد از صفر باشد و فکر می کنم که شنبه یا یکشنبه اولین رایزنی ها در رابطه با وضعیت شهردار فعلی صورت بگیرد.


ریاضی اضافه کرد: گر چه همه اعضا دوست دارند آقای تقی زاده خامسی به کار خود ادامه بدهند و انتخاب اول شورا بودند چرا که صحت عملکرد آقای شهردار برای همه مشخص است و طی روزهای آینده این فرآیند به طور قطع رخ می دهد.
این عضو شورای شهر مشهد در رابطه با رفتن شهردار مشهد از شهرداری بیان کرد: ظاهرا ایشان مسیر شخصی را هم دنبال کرده اند که از نتیجه و کم و کیف آن اطلاع ندارم.


رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به این که 24 آبان باید وضعیت شهرداری مشهد مشخص شود عنوان کرد: زمان زیادی نداریم و باید فرآیندمان را تعیین کنیم و ایشان اگر توانستند شرایطی برای ادامه کار مهیا کنند باعث توفیق است.


ریاضی با تاکید بر حمایت از جوانان در شهرداری مشهد گفت: زمانی که آقای تقی زاده را انتخاب کردیم غافل از این نبودیم که باید به نیروهای جوان بها داد و با همه این احوال، خرد جمعی به این نتیجه رسید که آقای تقی زاده با شرایط سنی شان برای مشهد مناسب هستند. این صورت مسئله از بین نرفت است اما درست است که مجلس قانونی تصویب کرده و همه باید مطیع باشیم و تبعیت کنیم اما اطمینان ما به ایشان کم نشده و همچنین ارزش های آقای تقی زاده کاسته نشده است. 
وی در رابطه با گزینه های مدنظر برای انتخاب شهردار مشهد گفت: حقیقتا هنوز به جمع بندی نرسیده ام و اگر هم برسم آن ها را رسانه ای نمی کنم.

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار