معاون زیارت استاندار خراسان رضوی گفت:در ایام پایانی ماه صفر امسال پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۵ زائر به مشهد سفر کردند.
کد خبر: ۶۷۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 10 November 2018
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با شاره به اینکه جمعیت مسافران مشهد شامل زائران پیاده با ۹ درصد و سایر زائران با ۱۰ درصد رشد نسبت به پارسال افزایش داشته است گفت: تعداد کاروان‌های زائران پیاده رضوی هم از دو هزار و ۳۰۰ کاروان پارسال به چهار هزار و ۸۹۰ کاروان امسال با دربرگیری ۴۳۵ هزار و ۸۹۲ زائر افزایش یافت
 
وی تصریح کرد: از مجموع زائران مشرف شده در ایام دهه پایانی ماه صفر امسال به مشهد ۹۱.۶ درصد به صورت سواره و ۸.۴ درصد پیاده به این شهر سفر کردند. همچنین از مجموع زائران سواره ۱۴ درصد توسط حمل و نقل عمومی و جاده ای، ۳.۳ درصد با هواپیما، ۵.۷ درصد از طریق راه آهن و حدود ۷۷ درصد نیز با وسیله شخصی به مشهد آمدند.

معاون زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: علاوه بر مردم خراسان رضوی ۱۱ استان کشور در برپایی ایستگاه‌های صلواتی اسکان و پذیرایی از زائران رضوی در سطح این استان سنگ تمام گذاشتند که شایسته تقدیر است.

حسینی افزود: در این چارچوب ۱۶۵ ایستگاه اسکان و پذیرایی میقات الرضا توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، ۳۱۹ ایستگاه صلواتی در جاده‌های بین راهی و ۵۱۲ ایستگاه نیز در داخل شهر مشهد با تمام توان به استقبا، پذیرایی و اسکان خیل عظیم زائران دهه آخر صفر همت گماشتند.

وی تصریح کرد:در کنار این ایستگاه‌ها امسال نقش مردم در ارتقای فرهنگ میزبانی و پذیرایی از زائران مؤثرتر و پر رنگتر از همیشه بود بطوری که ۳۲ نوع خدمت توسط مردم داوطلب و مشتاق به زائران دهه آخر صفر در خراسان رضوی ارائه شد.
 
معاون زیارت استاندار خراسان رضوی گفت:در قالب نشستی با حضور همه دست اندرکاران آیین‌های اربعین و دهه آخر صفر آسیب شناسی خدمت رسانی به منظور ارتقای بیشتر خدمات در سال‌های آتی برگزار خواهد شد تا ارائه خدمات و برنامه ریزی‌ها برای سال‌های آینده با کیفیت بیشتری صورت گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار