مهرداد حمزه روزنامه نگار
کد خبر: ۶۷۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 10 November 2018
فرصت اجلاس جهانی گردشگری را به سادگی از دست ندهیم
 
تاریخ گردشگری ایران شاهد اتفاقی بی‌نظیر است

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، ۱۲ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۱ تا ۲۳ آبان ۱۳۹۷) با همت شرکت سیاحتی علی‌صدر، همدان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، میزبان چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری خواهد بود تا بار دیگر اقتدار و عظمت ایران و ایرانیان را به رخ جهانیان بکشد و ثابت کند فضاسازی‌های شکل گرفته در دنیا پیرامون ایران تنها گزافه‌گویی بیش نیست و نخواهد بود.

این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که دشمنان ایران بار دیگر تصمیم دارند با ایجاد فضای ایران‌گریزی در دنیا، این کشور همیشه مستقل را منزوی کرده و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. اما زهی خیال باطل! چون راهی که در پیش گرفته‌اند به ترکستان است.

برگزاری اجلاس سازمان جهانی گردشگری با حضور دبیرکل و هیات رییسه این سازمان، اساتید برجسته و فعالان شاخص حوزه گردشگری جهان در این شرایط بهترین فرصت است تا بار دیگر مردم دنیا با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ایران اسلامی آشنا شده و به عبارتی بدانند ایران، #زیباترین_مقصد_گردشگری_جهان می‌تواند باشد.

اما قصه به همین جا ختم نمی‌شود و ما نیز باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم. این اتفاق یعنی میزبانی ایران از اجلاس سازمان جهانی گردشگری ممکن است تا سالیان سال، دیگر اتفاق نیافتد و بسیاری افراد حاضر در این اجلاس تا مدت‌ها امکان حضور در کشورمان را نداشته باشند، پس باید فرصت را غنیمت شمرده و حتی ساعتی را از دست ندهیم.

امروز بر همه از سازمان میراث فرهنگی کشور گرفته تا وزارت امورخارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجلس شورای اسلامی، سازمان‌ها مردم‌نهاد، شرکت‌های خصوصی بخش گردشگری، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای، اساتید و دانشجویان این حوزه، اصناف و مردم واجب است تا با جدیت از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و بهترین بهره را ببرند. 

بدون شک این فرصت تنها متعلق به یک مجموعه یا یک استان نیست و فرصت بی‌نظیری است برای توسعه پایدار گردشگری ایران که باید از آن حداکثر بهره را برد.

امروز اگر به این باور دست پیدا کرده‌ایم که آینده ایران در گرو #توسعه_پایدار_گردشگری است باید از هر فرصتی برای این اتفاق بهره ببریم و چه فرصتی از این بهتر که به بهانه گردهم آمدن بزرگان و فعالان دنیا در این حوزه در یکی از تاریخی‌ترین شهرهای جهان، بتوانیم گامی در جهت رونق گردشگری کشور عزیزمان برداریم.

بی‌تردید می‌توان از این فرصت پیش آمده برای تعاملات بیشتر با شرکت‌های حاضر در اجلاس، بهره‌مندی از تجارب ارزشمند آنان، دسترسی به دانش روز گردشگری و عقد تفاهم نامه‌های همکاری و. استفاده کرد.

 و نکته آخر اینکه، حال که پاره‌ای از کشور‌های دنیا به سرکردگی #ترامپ_دیوانه تصمیم گرفته‌اند تا بار دیگر با فشار بر جمهوری اسلامی ایران، به دنبال اهداف سیاسی خود باشند و چهره‌ای از ایران به تصویر بکشند که دنیا را نسبت به ما بی‌اعتماد کنند، برماست که از این فرصت بیشترین و بهترین استفاده را بکنیم و قدر این اتفاق بی‌نظیر در #تاریخ_گردشگری_ایران را بدانیم. همین.


#کمیته_اطلاع‌رسانی
همدان_میزبان_اجلاس_جهانی_گردشگری
#همدان ۲۰۱۸ 

@Hamedan۲۰۱۸_news
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار