کد خبر: ۶۷۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 10 November 2018

مراسم تقدیر از نیم قرن تلاش پروفسور "بهرام عکاشه"، اولین استاد زلزله شناسی ایران و رونمایی از "جایزه عکاشه" 21 آبان سالجاری در تهران برگزار می شود.
در این مراسم که همزمان با اولین سالروز وقوع زلزله سرپل ذهاب برگزار می شود؛ ضمن پاسداشت و تقدیر از پنجاه سال تلاش های علمی و دلسوزانه پروفسور بهرام عکاشه، برای اولین بار با حضور داوطلبانه استاد، از جایزه ای تحت عنوان "جایزه عکاشه" رونمایی می شود.
در این مراسم که به همت جمعی از دانشجویان پروفسور عکاشه در قالب تشکیل هیات امنا و به صورت خودجوش ابداع و اجرایی می شود، مقرر است همه ساله به یکی از متخصصان عرصه زلزله و رشته ها و شاخه های مرتبط با آن تعلق گیرد.
دکتر مهدی زارع، رییس هیات امنای مذکور و دبیر علمی این نشست، هدف از برگزاری این مراسم و ایجاد جایزه عکاشه را ترویج علم زلزله شناسی در جامعه ایران و تشویق نسلهای بعدی برای ادامه راه این اندیشمند برجسته و نیز ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری نتایج پژوهش ها و مطالعات متخصصان این رشته درباره زلزله های ایران عنوان کرده و افزود: این مراسم روز دوشنبه، 21 آبن ماه در سالن مدیریت بحران منطقه 6 شهرداری تهران (در پارک لاله از ساعت 13 تا 15 برگزار می گردد که حضور تمام اساتید، دانشجویان و متخصصان حوزه زلزله شناسی در آن آزاد است.
قابل ذکر است که پروفسور بهرام عکاشه اولین استاد زلزله شناسی ایران در دانشگاه تهران و موسسه ژئوفیزیک ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار