دکتر «حمیدرضا زارع» عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه یزد در فهرست 70 نفر از سرآمدان علمی ایران در سال 1397 قرار گرفت.
کد خبر: ۶۷۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 10 November 2018

«سعید علیخانی» با بیان این‌که فهرست سرآمدان علمی ایران ازسوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران و زیرنظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف دستیابی به مرجعیت علمی جهانی آماده می‌شود و از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده است.

وی افزود: فدراسیون سرآمدان علمی ایران مطابق آیین نامه این فدراسیون برای حمایت از دستاوردهای علمی معتبر، حدود ۷۰ نفر از سرآمدان علمی کشور را در قالب دو گروه الف و ب شناسایی و اعتبارات ویژه پژوهشی و آزمایشگاهی به آنها پرداخت کرده است و دکترحمیدرضا زارع موفق شد در گروه الف قرار گیرد .

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد با بیان این‌که فرآیند ارزیابی و انتخاب سرآمدان علمی کشور مبتنی بر انتشار مقاله در نشریات برتر است گفت: در این چند سال فدراسیون تلاش خود را برای انتخاب نشریات برتر داشته است و در سال ۱۳۹۷ فدراسیون سرآمدان با ادغام فهرست خود با فهرست نشریات نیچر ایندکس و چند نشریه در حوزه ریاضی اقدام به شناسایی و معرفی سرآمدان علمی کرده است .

علیخانی تصریح کرد: برای این امر فدراسیون چند بند را مد نظر قرار داده است که به شرح ذیل است :

- تمامی اطلاعات از پایگاه داده Web Of Science استخراج شده است؛

- اطلاعات مربوط به مقالات 3 سال گذشته کشور ( ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷) تهیه شده است؛

- فقط اطلاعات نویسندگانی لحاظ شده است که حداقل در یک مقاله به عنوان نویسنده مسئول و با آدرس (Affiliation) یکی از موسسات ایرانی معرفی شده‌اند؛

- سایر اطلاعات افراد شامل شاخص اچ، میانگین ارجاعات و سن علمی و ... نیز برای کل دوره تحقیقاتی افراد در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن سایر شرایط بالا، اطلاعات بیش از ۸۰۰ مقاله گردآوری شده و در این مقالات بیش از ۲۵۰ نفر از محققان کشور به‌ عنوان نویسنده مسئول نقش داشته‌اند که در نهایت از افرادی که بیشترین امتیاز را در حوزه‌های تخصصی خود کسب کرده‌اند و به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های‌ کشور مشغول به فعالیت بوده شناسایی و از طریق ایمیل به آنها اطلاع‌رسانی شده است .

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد با اشاره به این‌که این محققان در سال جاری از 33 دانشگاه کشور بوده که در حوزه‌های تحقیقاتی مختلف مشغول به فعالیت هستند ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به دکتر زارع گفت: بنا به بند ۳۴ شیوه نامه تخصیص پژوهانه اعضای هیات علمی دانشگاه یزد، ۶۷ امتیاز ستاره دار به وی در پژوهانه سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اراده و تلاش محققان، دانشگاه یزد به جایگاه شایسته علمی در ایران و جهان دست یابد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار