امام‌جمعه اقلید با اشاره به جنایت‌های آمریکا در سراسر دنیا و با بیان اینکه تنها یک قدرت در برابر این جنایتکار قد علم کرد که آن‌هم، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آمریکا بداند دوره زورگویی به پایان رسیده است.
کد خبر: ۶۷۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 09 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به فروپاشی شوروی سابق اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا پس‌ازاین فروپاشی خود را قدرت بلامنازعه در عالم قلمداد کرده و تصور داشت که قدرتی در مقابلش نیست و اگر هم پیدا شود، آن را محو و نابود می‌کند ازاین‌رو درصدد برآمد تا توانایی خود را تثبیت کرده و به‌عنوان یک منشور جهانی و بین‌المللی به دنیا اعلام کند.

وی افزود: تحریم علیه روسیه و جمهوری اسلامی ایران، انتقال سفارت به بیت‌المقدس، جنگ‌های نیابتی، ایجاد داعش و تجهیز آن‌ها و به جان عراق و سوریه انداختن، وادار کردن عربستان به دخالت در امور بحرین و اشغال نظامی توسط ارتش سعودی، غارت فلسطین، سوریه، عراق و...، جنایت علیه زنان و بچه‌های بی‌گناه، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، انحصاری دانستن علم و دانش برای خود و...را می‌توان به‌عنوان پیامدهای این دیدگاه آمریکا برشمرد.

طالبی با تأکید بر هوشیاری و بصیرت ملت ایران و با بیان اینکه این مسائل بخشی از جنایت‌های آمریکا است تصریح کرد: نمی‌توان به آمریکایی که از سال 1332 تاکنون به کشور و ملت ما خیانت کرده و می‌کند، اعتماد کرد.

امام‌جمعه اقلید به پیاده‌روی میلیونی اربعین اشاره کرد و آن را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی خواند که در سایه آن، با همدلی، انسجام و وحدت در برابر زورگویان عالم قد علم کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بداند که دوره زورگویی تمام شده و تهدید و ارعاب تأثیری ندارد، گفت: یکه‌تازی در تاریخ بایگانی و قلدری به موزه تاریخ سپرده شده است.

خطیب جمعه اقلید به بدهکاری‌های کشور آمریکا، زیرخط فقر بودن یا فقر مطلق داشتن بیش از 45 میلیون از مردم آمریکا، وجود 500 هزار بدخانمان فاقد مسکن، جنایت‌ها و تجاوزهای داخل کشور و... اشاره کرد و بیان داشت: موارد بسیاری از ظلم، ستم و جنایت آمریکا در داخل و خارج از کشورش رمی‌توان نام برد.

طالبی ادامه داد: باوجود تمام مسائل عنوان‌شده تنها یک قدرت در دنیا در برابر آمریکا قد علم کرد که آن‌هم جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه اقلید عنوان کرد: هر حرکتی که آمریکا در برابر ایران اسلامی انجام دهد مانند 40 سال گذشته که باوجود تحریم‌ها، ترورها، جنگ، توطئه، فتنه و... نتوانستند کاری پیش برده و نتیجه‌ای کسب کنند، امروز نیز نمی‌توانید هیچ غلطی بکنند.

خطیب جمعه اقلید به نمونه‌هایی از شکست آمریکا در عرصه‌های مختلف ازجمله جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه در جنوب لبنان و فلسطین، عراق، سوریه و... اشاره کرد و گفت: آمریکا دچار ضعف مفرط شده و جنگ نظامی و سیاسی و نرم که علیه ما راه انداخت، به شکست منجر شد.

وی دست‌یابی به فناوری‌های مدرن نانو، هسته‌ای، پزشکی و...، پیروزی در جنگ تحمیلی، اتحاد و انسجام داخلی، وحدت بین ملت‌های اسلامی، دور زدن تحریم‌ها، خنثی کردن فتنه‌ها و... را ازجمله موفقیت‌های ایران اسلامی و شکست آمریکا برشمرد و اظهار داشت: همان‌گونه که امام (ره) فرمودند، ممکن است امروز برخی بگویند که با قدرت‌ها باید ساخت اما بدانند که سازش امروز نابودی تا پایان و دفن اسلام است.

طالبی به برخی از فرمایشات و تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم تبلیغ و ترویج نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی‌پنجه اشاره و بیان کرد: به فرمایش ایشان برخی فکر نکنند چون دشمن بمب، موشک، دستگاه تبلیغاتی و... دارد ما باید عقب‌نشینی کنیم.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات معیشتی مردم، بیکاری، ازدواج، مسکن جوانان و گرانی... اشاره کرد و عنوان داشت: دولتمردان فکری به حال این مسائل کنند.

وی گفت: همان‌گونه که مردم در صحنه‌های مختلف حضور به‌موقع و مؤثر دارند و جواب دندان‌شکن به دشمن می‌دهند، باید در راستای رفع مشکلات آن‌ها کوشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار