مدیر پایانه مسافری چذابه گفت: با پایان ماه صفر و شروع ماه ربیع الاول ،تردد عادی زائران ایرانی و عراقی از مرز چذابه از سرگرفته شد.
کد خبر: ۶۷۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 09 November 2018

احسان نونژاد افزود:با پایان بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات و پایان مهلت استفاده از ویزای اربعین ، تردد زائران 2 کشور بدون محدودیت و با تشریفات قانونی و به صورت شبانه روزی از مرز چذابه خواهد بود.

وی با بیان اینکه عزیمت کاروان های زائران حسینی به شهرهای مقدس عراق و سفر زائران و گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران از مرز بین المللی چذابه با صدور ویزای جدید امکان پذیر است افزود: تردد اتباع 2 کشور از مرز چذابه سبب استحکام هرچه بیشتر روابط فرهنگی ملت های مسلمان ایران و عراق خواهد بود.

مدیر پایانه مسافری چذابه با اشاره به اشتیاق اتباع عراقی برای سفر به ایران اظهار داشت: تا قبل از ماه صفر ، سفر اتباع عراقی از چذابه به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت ولی با شروع حرکت کاروان های اربعین حسینی ، سفر اتباع عراقی به ایران کاهش یافت ولی پیش بینی می شود سفر زائران و گردشگران عراقی به کشورمان دوباره پررنگ شود.

روز پنجشنبه (دیروز) آخرین گروه از زائران اربعین حسینی از مرز چذابه به کشور بازگشتند تا سفر معنوی اربعین به پایان برسد.

در سه ماهه دوم سال جاری به دنبال نوسانات ارزی در کشورمان و افزایش قدرت خرید اتباع عراقی ، سفر شهروندان عراقی به ایران از چذابه تا سه برابر افزایش یافت و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور نیز به طور چشمگیر و بی سابقه ای افزایش یافت.

مرز بین المللی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی بود.اربعین امسال 229هزار زائر از جذابه به کربلای معلی و نجف اشرف عزیمت کردند.

بازارچه مرزی چذابه نیز با پایان بازگشت زائران اربعین حسینی از روز یکشنبه هفته گذشته نیز فعالیت خود را از پس از 15روز تعطیلی از سرگرفت.

مرزهای زمینی شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه سال 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی صدام و معدوم برای صادرات کالا به عراق و در مهرماه همان سال برای اعزام زائران اربعین حسینی بازگشایی شدند.

پارسال یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از بازارچه های تجاری چذابه و شلمچه به عراق صادر شد که سهم بازارچه چذابه 350میلیون دلار بود.

فعالیت تجاری و تردد اتباع 2 کشور ایران و عراق در چذابه سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرهای غربی خوزستان شده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار