امام جمعه شیراز گفت: باید برنامه ریزی برای مسائل اقتصادی داشته باشیم که امروز ضعف داریم، ۸ سال رهبری در خصوص مباحث اقتصادی دستوراتی دادند اما مسئولین عمل نکردند انتظار ما از دولت ها گرفتن تصمیمات مردانه است که وضعیت اقتصادی اصلاح شود.
کد خبر: ۶۷۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 09 November 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز افزود: اینکه امروز وضعیت ما چنین است از بی تقوایی برخی است و اگر می خواهیم جامعه جهانی بسازیم باید بر مدار تقوا باشد.

وی تصریح کرد: در کشور هیچ کمبودی از لحاظ پول، ارز، ذخایر و امکانات نداریم و اگر با مشکل مواجه شدیم به دلیل بی تقوایی برخی است که توجه به مال و دارایی که به امانت با آنها سپرده شده ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: محدودیت هایی در اطراف حرم مطهر وجود دارد که مسئولین باید فکری برای رفع این مشکلات داشته باشیم که نیازمند عزم ملی است.

آیت الله دژکام یادآور شد: حتی روزهای جمعه جای پارک برای موتور هم نیست بنابر این باید توجه داشته باشیم که با این نگاهی که در سطح ملی به شیراز است باید بتواند نقش خود را در سطح ملی و بین المللی به درستی ایفا کند.

وی تصریح کرد: هفته وقف را داریم که سنت دینی بسیار ارزشمند است اما ما در رابطه با اوقاف نیازداریم که مسئولین اوقاف اعتماد بیشتر مردم را جلب کنند و نوع مخارج و محل آن اعلام شود تا مردم مشتاق شوند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: احیای موقوفات نیز باید مد نظر قرار گیرد و باید مراقب باشیم که چیزی که وقف نیست را وارد موقوفات نکنیم که منابع طبیعی در جای خود و وقف نیز در جای خود باشد که در این مهم باید عدالت باشد.

آیت الله دژکام به اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، گفت:اگر می خواهیم تمدن اسلامی بسازیم باید آگاهی به دین را افزایش دهیم که این مشکل را باید آموزش و پرورش رفع کند فطرت جوانان پاک است و دین گریزی ندارند اما ما درست تعلیم ندادیم باید آموزش بچه ها در چهارچوب فقهی شکل دهیم تا پس از بزرگ شدن و مدیر شدن مشکلی نداشته باشد.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی برای مسائل اقتصادی داشته باشیم که امروز ضعف داریم، ۸ سال رهبری در خصوص مباحث اقتصادی دستوراتی دادند اما مسئولین عمل نکردند انتظار ما از دولت ها گرفتن تصمیمات مردانه است که وضعیت اقتصادی اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: شفاف سازی باید انجام شود تا مدتی دیگر لایحه بودجه به مجلس می رود اما کسی نمی داند که چه می شود و دعوای نمایندگان در مجلس به همین دلیل است که تقسیم بودجه شفاف نیست.

آیت الله دژکام افزود: نمایندگان از وزیر طرح سوال می کنند اما هنوز وزیر به مجلس نیامده سوال خود را پس می گیرند که نشان از گرفتن امتیاز است.

وی یادآور شد: نماینده هزینه میلیاردی کرده به مجلس رفته حال اگر موردی شفاف نباشد نگاه ها به شک می رود و کسانیکه مخالف شفاف سازی می شوند منافع در غیر شفاف دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار