امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بی تردید برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی در تهران تاثیر فراوانی در وحدت مسلمانان دارد.
کد خبر: ۶۷۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 09 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به حلول ماه ربیع‌الاول و ولادت پیامبر(ص) اظهار کرد: میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در این ماه مبارک واقع شده و به اعتقاد اهل سنت در 12 ربیع و به اعتقاد شیعیان در 17 ربیع‌الاول واقع شده و امام خمینی(ره) نیز این هفته را هفته وحدت نامگذاری فرموده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی تصریح کرد: بی تردید برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی در تهران که با حضور تمامی کشورهای مسلمان برگزار می‌شود، تاثیر فراوانی در وحدت بین مسلمانان دارد و در روز پایانی این کنفرانس نیز به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده و از ارشادات ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با تاکید بر وحدت بیش از پیش بین مسلمانان افزود: بی‌شک اگر جهان اسلام با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند، همه چیز دارند اما اگر با یکدیگر اختلاف داشته باشند چیزی ندارند.

وی تاکید کرد: بی تردید پیروان مذاهب اسلامی تنها در سایه وحدت و همدلی می‌توانند به همه فضائل الهی دست یابند.

مردم مسلمان ایران در برابر فشار تحریم‌ها با یکدیگر متحد شوند

در ادامه امام جمعه پیرانشهر با تقدیر از حضور پرشور و بی‌نظیر مردم این شهر در راهپیمایی 13 آبان امسال گفت: مردم پیرانشهر با این حضور در صحنه خود نشان دادند که در برابر دشمن هرگز کوتاه نیامده و تسلیم استکبار نمی‌شوند.

ماموستا مصطفی محمودی افزود: همچنین مردم پیرانشهر با این حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان نشان دادند که تا رسیدن به اهداف امام(ره) آماده پیکار و مبارزه بوده و از تحریم هراسی به دل ندارند.

وی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) نیز به مدت سه سال به شیب ابوطالب که صحرایی خشک و سوزان بود تبعید و آزار و اذیت فراوانی را متحمل شد اما هرگز تسلیم مشرکان نشد.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: هم اکنون همین شرایط برای نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده و دشمن هر روز فشارهای اقتصادی خود بر ملت ایران را بیشتر می‌کند بنابراین در چنین شرایطی مردم باید با یکدیگر متحد بوده و آزار و اذیت تحریم را تحمل کنند چون روزی خواهد آمد که این تحریم‌ها نیز به پایان می‌رسد.

تقدیر از حضور بی‌نظیر مردم بوکان در راهپیمایی 13 آبان امسال

در ادامه امام جمعه بوکان با تبریک پیشاپیش ماه ربیع‌الاول و میلاد حضرت محمد(ص) افزود: پیامبر اسلام(ص) بزرگترین مخلوق خدا و رهبر تمامی بشریت و مسلمانان جهان بوده و امید است که جهان اسلام وحدت خود را حفظ کنند چون در سایه انسجام اسلامی، دشمن یارای نفوذ در بین مسلمانان را نداشته و جهان اسلام می‌توانند در برابر استکبار ایستادگی کنند.

ماموستا عباس احمدی در ادامه با تقدیر از حضور پرشکوه و بی‌نظیر مردم بوکان در راهپیمایی 13 آبان بیان کرد: مردم آگاه و هوشیار بوکان در 13 آبان امسال به خاطر حساسیت‌های اخیر، سه برابر سال‌های گذشته در راهپیمایی حضور یافته و شعارهای کوبنده‌ای بر علیه استکبار جهانی سر دادند بنابراین مسئولان باید بیش از پیش به این مردم وفادار خدمت کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف گفت: مردم باید املاک و دارایی‌های خود را در راه خدا وقف کنند تا به فقرا و مساکن کمک شود و در این رابطه وقف بهترین راه برای کمک مالی به نیازمندان است.

امام جمعه بوکان با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) اظهار کرد: ایشان فرمود، هر کس سه نکته را رعایت کند بهشت بر او واحب است، اینکه زمانی که به منزل می‌رسد با خوشرویی به اهل خانه سلام کند، اهل مسجد بوده و جهاد در راه خدا داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار