۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات فارس به آبیاری‌های نوین تجهیز شده است.
کد خبر: ۶۷۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 08 November 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مسئول اداره توسعه سامانه‌های آبیاری نوین جهاد کشاورزی فارس گفت: این طرح‌ها در قالب آبیاری‌های قطره‌ای، نواری، بارانی و کم فشار در باغ‌ها و اراضی کشاورزی فارس اجرا شده است.
سید ابراهیم دهقانیان افزود: دولت برای سیستم‌های قطره‌ای و نواری ۱۰ میلیون تومان، سیستم‌های کم فشار ۴ و نیم میلیون تومان، سیستم‌های بارانی و کلاسیک ساده ۶ و نیم میلیون تومان و آبیاری بارانی با استفاده از ماشین آبیاری ۸ میلیون تومان تسهیلات می‌دهد.
دهقانیان بیان کرد: شهرستان‌های کوار، لامرد، نورآباد ممسنی، شهرستان‌هایی هستند که بیشتر اراضی آن‌ها به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.
وی افزود: شهرستان‌های مرودشت، لارستان، اقلید و شیراز هم از مهمترین شهرستان‌هایی هستند که متقاضی استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در آن‌ها زیاد است.
سید ابراهیم دهقانیان با بیان اینکه اراضی کشاورزی فارس در این به روش‌های آبیاری نوین به دو صورت تجهیز می‌شوند، افزود: در روش اول کارشناسان در طرح پهنه بندی، کشاورزان و باغداران را به استفاده از این روش‌ها ترغیب می‌کنند و در روش دوم شرکت‌های طراح و مجریان طرح با برگزاری کلاس‌های آموزشی از کشاورزان و باغداران می‌خواهند مزارع و باغ‌های خود را به این سامانه‌ها تجهیز کنند.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه در صورت تخصیص اعتبار باید ۳۵۰ هزار هکتار باقی مانده از اراضی کشاورزی فارس طی پنج سال به سامانه‌های نوین تجهیز شوند.
مسئول اداره توسعه سامانه‌های آبیاری نوین جهاد کشاورزی فارس گفت: پس از استان فارس، خراسان رضوی و اصفهان در جایگاه‌های دوم و سوم استفاده از سامانه‌های آبیاری‌های نوین در کشور قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار