مدیر جهاد کشاورزی لامرد گفت:3 هزار هکتار ار اراضی کشاورزی لامرد زیرکشت محصول گندم آبی رفت.
کد خبر: ۶۷۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 07 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدصادق فانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با انجام عملیات قبل از کاشت و آماده شدن اراضی کشاورزی جهت کشت محصول گندم آبی، کار کشت این محصول استراتژیک از اول آبان ماه در شهرستان لامرد آغاز شد.

وی افزود: عملیات کاشت گندم که از اول آبان ماه آغازشده تا نیمه دوم آذرماه ادامه می‌یابد و در این مدت زمین‌های زراعی لامرد با استفاده از ارقام سیروان، شیرودی، چمران، چمران 2، مهرگان و شبرنگ کشت می‌شود.

فانی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته 2 هزار و 950 هکتار بوده که در امسال پیش‌بینی می‌شود به 3 هزار هکتار برسد، گفت: تاکنون در 900 هکتار از اراشی کشت توسط 12 دستگاه فعال بذرکار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد با اشاره به اینکه جهت کشت امسال تاکنون 120 تن کودهای فسفاته و ازته به شهرستان حمل و توزیع‌شده است، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته از اراضی زیر کشت رفته 11 هزار و 200 تن محصول گندم برداشت‌شده که این میزان به‌عنوان گندم مازاد بر مصرف زارعین تحویل مراکز خرید شده بود

وی ادامه داد: همچنین تاکنون 700 تن بذر گواهی‌شده به شهرستان اختصاص داده‌شده تا ضمن توزیع بین کشاورزان در اراضی اختصاص‌یافته به این امر کشت شود.

کشت کلزا در لامرد

فانی در ادامه در خصوص کشت کلزا در لامرد نیز بیان داشت: با انجام اقدامات پیش فصل و تهیه مقدمات لازم سال زراعی جدید در محصول کلزا با کشت مزرعه‌ای در دهستان ترمان بخش مرکزی لامرد آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین زمینه و جهت عملیات کاشت، 12 دستگاه بذرکار توسط واحد مکانیزاسیون این مدیریت تنظیم و آماده کشت این محصول استراتژیک شده است.

فانی ادامه داد: جهت آغاز سال جدید زراعی کلزا اقداماتی نظیر تهیه، حمل و توزیع 4 هزار و 500 کیلو بذر هایولا 50، 270 کیلو بذر تراپر، 500 کیلو بذر هایولا، 60 تن کود سولفات پتاسیم ویژه کلزا، 80 تن کود سوپر فسفات تریپل و 20 تن فسفات دی آمونیوم و 150 تن کود اوره انجام‌شده است. از دیگر اقدامات انجام‌شده می‌توان به اعطای تسهیلات 800 میلیون ریالی جهت خرید 4 دستگاه بذرکار اشاره شود.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد خاطرنشان کرد: در سال زراعی جدید با توجه به اینکه شهرستان لامرد به 7 پهنه و نظارت یک کارشناس کشاورزی تقسیم‌بندی شده و به‌عنوان مدیر پهنه پیگیر امور کلزا کاران است انتظار می‌رود نظارت بیشتر و مستمرتری صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود سطحی بالغ‌بر هزار هکتار به محصول کلزا اختصاص یابدکه نسبت به سال گذشته که 800 هکتار بوده رشد 200 هکتاری را نشان می‌دهد.

برچسب ها: کاشت ، گندم ، اراضی ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار