مبلغ شهرستان كازرون با اشاره به علل افزايش طلاق در بين جوانان گفت: آموزه های دینی به ما یاد می دهند در انتخاب همسر توجه و دقت نظر داشته باشیم زیرا ازدواج نقش کلیدی در کمال انسان دارد.
کد خبر: ۶۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 06 November 2018

تابناک فارس به نقل از کوثر: نشست تربيتی اخلاقی «علل افزایش طلاق بین طلاب» با حضور طلاب در مدرسه علميه خواهران الزهرا (سلام الله علیها) كازرون برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام «قاسم بیاتی»، مبلّغ برتر شهرستان، در ابتدا گفت: طلاق از مبغوض ترین حلال های خدا است. وی ادامه داد: برخی از بیماری های جسمی را می توان تا قبل از وخیم شدن با استراحت و مصرف منظم دارو درمان کرد تا به عمل جراحی منجر نشود؛ زندگی زناشویی نیز همین گونه است که در برخی موارد می توان با انجام برخی اعمال پیشگیرانه از بروز مشکلات و بحران جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان طلاق بین طلاب در حال افزایش چشمگیری است، افزود: یکسری عوامل در بروز این معضل اجتماعی نقش دارد که شامل عدم انتخاب صحیح می شود.

وی با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: آموزه های دینی به ما یاد می دهند در انتخاب همسر توجه و دقت نظر داشته باشیم زیرا ازدواج نقش کلیدی در کمال انسان دارد بنابراین باید فردی را انتخاب کرد که انسان را به کمال مطلوب نزدیک کند.

آقای بیاتی در ادامه دومین عامل افزایش طلاق را ازدواج به امید تغییر است عنوان کرد و افزود: انسان موجودی در حال تغییر است اما ممکن است آن تغییری که مد نظر ما است، محقق نگردد.

وی بیان کرد: عدم ازدواج آگاهانه، عدم صبر و روحیه صبرگرایی در زندگی؛ داشتن روحیه صبر و سازگاری، سیاست خرج کردن، صبر در موقعیت و جایگاهی که به نفع دو طرف است راهکارهای تقویت رابطه زوجین است.

وی عدم مشاوره و کمک در حل اختلافات؛ یکی از عوامل افزایش طلاق دانست و افزود: بهترین زمان حل مشکلات خانوادگی زمانی است که دعواها و اختلافات به مرحله بحرانی نرسیده باشد.

برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، علل طلاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار