درآیینی از 5 دفتر تسهیلگری در 15 محله شیراز بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۶۷۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 06 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حیدر اسکندر پور عصر امروز در آیین بهره‌برداری از 5 دفتر تسهیلگری هم‌زمان در 15 محله شیراز اظهار داشت: پدیده حاشیه‌نشینی در کنار محله‌های فرسوده و ناکار‌آمد مشکل و معضل بسیاری را در کلان‌شهر شیراز به وجود آورده و باید با برنامه‌ریزی و انسجام به مقابله با این پدیده گام برداشته شود.

وی از وجود 360 هکتار بافت تاریخی در شیراز خبرداد و افزود: با مهاجرت ساکنان اصلی بافت‌های تاریخی و جایگزینی مهاجران جدید به این‌گونه محله‌ها با مشکل فرهنگی و اجتماعی بسیاری روبه‌رو هستیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بازآفرینی و فرهنگ محوری در بافت‌های فرسوده با ساخت‌وسازهای جدید بخشی از تغییرات را به وجود می‌‌آورد ودراین موردنیاز به برنامه‌ریزی از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: مهاجرت عام، توزیع نامتوازن امکانات و خشک‌سالی‌های چند سال گذشته مهم‌ترین عامل مهاجرت از روستا‌های به شهر‌ها است.

هادی پژوهش خاطرنشان کرد: اعتیاد، فساد و افزایش نرخ بزهکاری مهم‌ترین عامل مهاجرت به‌ویژه حاشیه‌نشینی است که با راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی با رویکرد اجتماع‌محور در قالب ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان با معیار‌‌های کالبدی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی، افزایش سرمایه‌های اجتماعی ساکنان محله‌ها ونیز استفاده از ظرفیت‌های جامعه محلی راه‌اندازی شده است.

گشتاسبی بیان داشت: شناخت وضعیت موجود محله‌ها، جمع‌آوری داده‌های برنامه‌ریزی‌شده و شاخص‌های پایش، نیازسنجی، آسیب سنجی ونیز کیفیت یکپارچه زندگی، آموزش جامعه محلی، شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر دارای آسیب‌های اجتماعی و بازگشت به جامعه به جامعه از دیگر اهداف دفاتر تسهیلگری است.

وی اضافه کرد: بهسازی محله‌ها، تأمین خدمات شهری، توانمندسازی اقتصادی جامعه محلی، تسهیل تأمین مالی خرد، هماهنگی، آموزش، اشتغال‌زایی، شناسایی سرمایه‌های اجتماعی و نیز تدوین گزارش عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال در محله‌ها ازجمله وظائف این دفاتر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار