رئیس انجمن قطعه‌سازان استان البرز تاکید کرد: خودروسازی‌ها حدود 15 هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکار هستند.
کد خبر: ۶۷۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 06 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی فراهانی در خصوص آخرین وضعیت صنعت قطعه‌سازی در کشور گفت: این روزها قطعه‌سازان وضعیت خیلی بدی دارند و همین وضعیت آشفته باعث شده از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 50 هزار کارگر که در این صنعت اشتغال داشته‌اند تعدیل شوند.

فراهانی با بیان این‌که تمام امور بانکی قطعه‌سازان با مشکل مواجه شده است، افزود: بسیاری از پرسنل فعال در قطعه‌سازی دو تا سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند؛ خود من هیچ زمانی نمی‌شد که بیشتر از پنج روز در پرداخت حقوق پرسنل تأخیر داشته باشم الان 75 روز است که نتوانسته‌ام حقوق پرسنل ر ا پرداخت کنم.

وی ادامه داد: این وضعیت در کنار تغییر مدیریت مداومی که در خودروسازی‌ها وجود دارد شرایط بدی را ایجاد کرده است و اگر به همین صورت پیش برود تا آخر امسال 45 تا 50 واحد قطعه‌سازی در استان البرز تعطیل خواهد شد.

این صنعتگر افزود: تا سال گذشته 220 واحد قطعه‌سازی در استان البرز فعال بود؛ با شرایط به وجود آمده این تعداد به 180 واحد رسید و اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد تعداد قطعه‌سازی‌های استان به 130 واحد کاهش خواهد یافت.

فراهانی ضمن گلایه از مشکلاتی که در گمرک برای قطعه‌سازان ایجاد شده است، گفت: 9 ماه پیش برای گرفتن ارز ثانویه جهت وارد کردن یک قطعه از خارج اقدام کردم و این قطعه ظرف دو ماه به گمرک رسید اما الان هفت ماه است که در گمرک مانده و هنوز نتوانسته‌ام آن را ترخیص کنم؛ این یعنی حمایت از تولید وجود ندارد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان البرز در خصوص بدهی خودروسازی‌ها به قطعه‌سازان نیز گفت: خودروسازی‌ها حدود 15 هزار میلیارد تومان بدهی دارند و می‌گویند پولی برای تسویه این بدهی نداریم.

وی ادعا کرد: این در حالی است که در حال حاضر حدود 130 هزار خودرو در پارکینگ دو شرکت خودروساز به علت کمبود قطعه وجود دارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: حدود 350 هزار نفر در صنعت خودرو و قطعه در جاده مخصوص کرج فعالیت دارند؛ در هر حال وضعیت صنعت قطعه و خودرو خیلی آشفته است و باید به داد این صنعت رسید ولی متأسفانه جلساتی هم که تاکنون با مسئولان برگزار شده نتیجه‌ای چندانی به دنبال نداشته است.

این صنعتگر ادامه داد: در این وضعیت آشفته افزایش قیمت زیادی به خصوص در خودروهای خارجی را شاهد بوده‌ایم؛ مثلاً خودرو چینی که تا چند وقت پیش 100 میلیون تومان بود به 300 میلیون تومان رسیده است.

فراهانی در خصوص قیمت پراید به عنوان خودرویی که بسیاری از اقشار جامعه امروز توان خرید آن را نیز از دست داده‌اند نیز گفت: قیمت واقعی پراید همان 23 میلیون تومان است، اما با توجه به وضعیت اخیر 34 میلیون تومان برای این خودرو عادلانه است.

وی در خصوص این‌که آیا احتمال کاهش قیمت خودرو وجود دارد یا خیر گفت: امکان ندارد قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار