رئیس شورای شهر شیراز، لزوم توجه به آسیب های اجتماعی را یاد آور شد و گفت: آسیب های اجتماعی جدی در کمین کلانشهر شیراز نشسته ،اما هیچ برآورد درستی از این چالش ها نداریم.
کد خبر: ۶۷۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 05 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید احمدرضا دستغیب در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز افزود: زمزمه‌های مختلفی از میزان اعتیاد، خودکشی، مهاجرپذیری، اتباع بیگانه، جرائم خیابانی، طلاق و مفاسد اخلاقی در شهر شیراز می‌شنویم اما هیچ کدام مستند به آمار قابل قبول نیست.
وی از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز خواست بانک اطلاعاتی دقیقی از آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی کلانشهر شیراز تهیه کند.
دستغیب گفت: طرح‌ هایی که به اسم طرح جامع و به سفارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در دانشگاه های شیراز تهیه شده، هیچ‌ کدام قابلیت اجرایی ندارند و بر اساس شناخت از شهر شیراز نیستند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهداف فرهنگی شورای پنجم شهر شیراز گفت: تعاملات فرهنگی با نهادها و گروه های مختلف مردمی و حاکمیتی می‌تواند راهگشای بسیاری از سیاستگذاری‌ها باشد.
دستغیب بیان کرد: پرداختن به مباحث فرهنگی باید مطابق با نیازهای شهر و از جمعیت کودکان و خردسالان شروع شود.
وی با بیان اینکه سالهای زیادی در فرهنگسراهای شهرداری خدمت کرده‌ام ادامه داد: بسیاری از هنرمندان جوان شیراز محصول برنامه‌های فوق برنامه و اوقات فراغتی در فرهنگسراهای شهرداری است و نباید از این نوع برنامه ریزی غفلت کرد.
دستغیب بر ضرورت توجه بیش از پیش به توسعه فرهنگ شهروندی و شهرنشینی تاکید کرد و گفت: بسیاری از لایه‌های فرهنگ مثل رفتار ترافیکی یا حفاظت محیط زیست و پاکیزگی شهر همچنان مغفول مانده و برخی شهروندان خود را در برابر آنها کمتر مسئول می‌دانند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز جلب همکاری و همراهی مدارس شهر شیرازرا برای توسعه فرهنگ شهروندی ضروری دانست و گفت: انتظار دارم معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز بخشی از فعالیت‌های خود را در حوزه برندسازی فرهنگی در عرصه بین المللی متمرکز کند.
وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های محلی، منطقه ‌ای و ملی باید بتوانیم در سال یک یا دو برنامه با ابعاد بین المللی و با برند شهر شیراز برگزار کنیم و علاوه بر این با برپایی نمایشگاه‌های دوره‌ای، نمایش توانمندی فرهنگی، گردشگری و اقتصادی شیراز در شهرهای مهم در دستور کار قرار گیرد.
دستغیب خواستار ایجاد موزه، مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی شهرداری شیراز شد و گفت: توجه به رویدادهای فرهنگی همچون تئاتر خیابانی یا کنسرت‌هایی با حضور هنرمندان ملی برای پایتخت فرهنگی ایران اسلامی ضروری است.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز می‌تواند برخی از آفرینش‌ها و آثار هنری هنرمندان معاصر را با هدف رونق بخشی به اقتصاد هنر در شیراز خریداری کند.یبل

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار