ماجرای دستگیری خانم دکتر جراح در بیمارستان ولی عصر نورآباد بهانه ای شد تا نقدی شود از برخی بد رفتاری های بعضی کارکنان دستگاه قضایی.شاید بهتر باشد دستگاه قضایی به واسطه اقتضا و حساسیت شغلی کارکنانش دوره های روانشناسی و جامعه شناسی خاصی برایشان بگذارد و این نکته نهادینه شود که شما خدمت گذار مردم هستید و نه مسلط به آنان...
کد خبر: ۶۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 28 July 2015
تابناک فارس می نویسد:ماجرای دستگیری خانم دکتر جراح در بیمارستان ولی عصر نورآباد بهانه ای شد تا نقدی شود از برخی بد رفتاری های بعضی کارکنان دستگاه قضایی.

ماجرای دستگیری پزشک نورآبادی:

بنا به گفته شاهدان عینی، یکی از پزشکان بیمارستان نورآباد ممسنی روز چهارم مرداد در این مرکز درمانی به وضعیت فردی که در یک نزاع خانوادگی بر اثر اصابت ضربات چاقو مجروح شده بود، رسیدگی می کرد که در همین حال فردی با عنوان بازپرس برای پیگیری این موضوع به بیمارستان مراجعه کرد وبا پزشک جراح و معالج مجروح به مشاجره لفظی پرداخت که همین امر موجب بازداشت پزشک معالج شد.

مامور خاطی  به منظور اجرای انجام فرآیند بازپرسی از بیمار مصدوم وارد  بیمارستان شده و حین انجام ارائه اقدامات درمانی اورژانس توسط پزشک معالج به بیمار ضمن ممانعت از ادامه انجام فعالیت پزشک در جهت مداوای بیمار، اقدام به دستگیری خانم جراح عمومی نموده است.

این در حالیست که  پزشک جراح  تنها بر اساس رسالت حرفه ای خود در برابر اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی مامور مورد نظر مقاومت کرده بود و این گونه مورد بی احترامی قرار گرفت.

و اما نقدی به برخی رفتارها...


هیچ شکی نیست که غالب کارکنان دستگاه قضایی انسان های خدومی هستند که دلسوزانه از قانون و امنیت و حق مردم دفاع می کنند و جا دارد ازین عزیزان سپاس ویژه داشته باشیم.

اما گاهی هم می شود بدرفتاری هایی در کارکنان این دستگاه دید که جا دارد قوه قضاییه توجه بیشتری به این مسأله مبذول دارد.

گاهاً پیام هایی از مردم به دست ما می رسد از بد رفتاری ها و کج خلقی هایی که در دادگاه ها صورت می گیرد.بد رفتاری هایی که از دم در دادگاه ها و نگهبان شروع می شود و تا درون اتاق قاضی ادامه پیدا می کند.

درست است که شرایط کاری در دادگاه بسیار سخت و استرس زا و گاهی عصبی کننده است اما نباید فراموش کرد که اولاً افراد شاغل در دستگاه قضا به انتخاب خود و با دانستن این شرایط این شغل را برگزیده اند؛ثانیاً مردمی که به دادگاه آمده اند هم برای تفریح و سرگرمی نیامده اند و حداقل آن نیمه ای که برای احقاق حقشان آمده اند به اندازه کافی درد و رنح دارند و این برخوردها نمکی می شود بر زخمشان.

این نباشد که چون می دانیم کار مردم اینجا گیر است و چاره ای جز سوختن و ساختن ندارند و به قولی اینجا آخر خط است و قدرت دست ماست هرکاری دلمان بخواهد بکنیم.

شاید بهتر باشد دستگاه قضایی به واسطه اقتضا و حساسیت شغلی کارکنانش دوره های روانشناسی و جامعه شناسی خاصی برایشان بگذارد و این نکته  نهادینه شود که شما خدمت گذار مردم هستید و نه مسلط به آنان.
به بهانه دستگیری پزشک نورآبادی...

این ماجرا حاصل شتابزدگی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انتظار داشتیم مسوولان قضایی شهرستان ممسنی در این واقعه با در نظر گرفتن شرایط بیمار و پزشک جراح به بازجویی خود ادامه می دادند و با هماهنگی بیشتری با رییس بیمارستان یا رییس شبکه بهداشتی درمانی این شهرستان وارد بیمارستان می شدند اما این عدم هماهنگی ها و شتابزدگی ها در نهایت منجر به بروز رخدادهای ناخوشایند شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:این طبیعی است که پزشک جراح یا کادر درمانی در نگاه اول بازپرس یا ضابط قضایی را نشناسد و مانع از ورود او به بیمارستان یا مانع از کار وی شود اما اگر هماهنگی لازم با مسوولان بیمارستان انجام شده بود شاهد این رخدادها نبودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:جراح بیمارستان نورآباد در شرایطی به پرسش های بازپرس پاسخ می داد که در حال درمان مجروح بود و طبیعی است که در این شرایط نمی توان هر درخواستی را اجابت کرد و جراح باید با سرعت عمل در خدمت بیمار و مجروح باشد.

وی افزود: صدور حکم جلب پزشک جراح و اقدامات قضایی که در این زمینه صورت گرفت نیز متاسفانه ناشی از شتابزدگی بوده است و جریانات می توانست با هماهنگی به نحو بهتری انجام می شد.

تجمع مقابل نطام پزشکی


مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در توضیح دلایل این تجمع گفت: دستگیری یکی از پزشکان خانم در بیمارستان ممسنی استان فارس نگرانی‌های ایجاد کرده بود که باید تاکید کرد افرادی که در خط مقدم خدمت در مناطق محروم هستند، تلاش زیادی می‌کنند و اگر خدای نکرده نارضایتی ایجاد شود، حس خوب متقابل بین پزشک و بیمار و خدمات پزشکان خدشه‌دار می‌شود.

وی افزود:فضای نامناسب رسانه‌ای و برخی از مشکلاتی که در یک سال جامعه پزشکی با آن درگیر بوده است را از دیگر دلایل اعتراض امروز پزشکان عنوان کرد و افزود: توقع پزشکان رسیدگی به مسائل و مشکلات‌شان بود.

وزیر بهداشت:به خانم رزمجویی افتخار می کنیم

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی خبر بازداشت «فروغ رزمجویی» متخصص جراحی عمومی در بیمارستان ولی عصر(عج) نورآباد ممسنی، عصر دوشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به اقدام شما افتخار می کنیم که چون سایر همکاران ما، در سخت ترین شرایط و با وجود همه ناملایمات، در انجام وظیفه خود ذره ای کوتاهی نمی کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
همین نظر هم درباره پزشکان صادق می باشد که برخورد ناشایست و زننده با همراه و بیمار دارند کافیست به اورژرانس بیمارستان ها مراجعه کنید و خود شاعد آن خواهید بود پس دفاع الکی نکنید یک روز خود شما یا بستگانتان به بیمارستان خواهید رفت و از نزدیک شاهد این ماجراها خواهید بود و اون موقع میگین دست این بازپرس درد نکنه
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
جناب وزیر بهداشت کاش بجای اظهار نظر و قضاوت بی مورد در مسئله پیش امده تعمق و تامل می کردین . نظارت بیشتر بر کادر بیمارستانها و پرستاری خود می نمودید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آخه کجای این خبر دفاع از قشر خاصیه؟داره میگه باید با مردم خوب برخورد بشه.ایشالا شما کارت به دادگاه نیفته اما یه سر بزنی بد نیست.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ازاینهمه .... بازپرس تعجب میکنم. ..وقتی شمادرشهرتان 1 پزشک جراح دارید. ..حتی اگر پزشک جرم هم مرتکب شده. ..نباید پزشک را از بالین بیمار وبیمارستان برداریم. .....فرقی نمیکند هرتخصصی که فقط 1 نفر باشد باید ملاحظه کرد. مثل این است که شما آتش نشان رادر حین خاموش کردن آتش بازداشت کنید. ..ویاپلیس رادر حین تعقیب سارق بازداشت کنید. ...حماقت. ..تاچقدر؟ ؟؟؟؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
من فقط نگران وضعیت وخیم دو نفر قبلی هستم که کامنت گذاشتند. خیلی فوری نیازمند بستری هستند البته در تیمارستان، نه بیمارستان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
مسلماً اون مأمور قضایی از موضع قدرت و تسلط پزشک مذبور را بازداشت کرده نه از جایگاه قانون. لذا در این مورد خاص نباید نسبت به جامعه پزشکی عقده گشایی کرد. البته کسی هم منکر این نیست که جامعه پزشکی چه به لحاظ درآمد و چه به لحاظ شأن اجتماعی خود را تافته جدابافته می دانند ولی در این مورد خاص رفتار مأمور غیرقانونی، غیر اخلاقی و غیر انسانی بوده است و باید متناسب با جرم مرتکب شده مجازات شود و این نوع رفتار، نمونه بارز رفتاری است که سیستم قضایی با مردم می کند که آدم گاهی آرزوی محاکم قضایی ..... می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
هر دو کار استرس زاست وهمه مردم دوست دارند در اسرع وقت در مراجعات کارشون به بهترین وجه راه بیافتها این انتظار به جاست ولی خود مردم مانع اصلی هستند وقتی یک پزشک یا قاضی دارند در مورد یک موضوع بررسی میکنند مراجعه کننده بعدی باید ذره ای فقط ذره ای شعور داشته باشد وبا سروصدا اعصاب پزشک وقاضی را خراب نکنند. پزشکیی را در نظر بگیرید که باید در اسرع وقت در اورژانس بیماری را تشخیص بده وبا دقت اقدام کنه. یا وضعیت بازپرس را در نظر بگیرید باید در مورد قتل یک نفر اظهار نظر کنه....حرف زدن ساده است....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
وااقعا وزیر بهداشت بروذ وفکری برای بی عدالتی ها برای زیرمجموعه خود کند که از مردم اشکارا دارند پول غیر قانونی می گیرند ورفتارشان با بیماذان مثل برخورد با بردگان است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
مردا از خانم رزمجویی یاد بگیرند.
ایشون شانس داشتن مسئولیتشون خطیر بود و موضوع رسانه ای شد. هزار تا بدبخت به خاطر بدخوابی شب گذشته مسئولین بازداشت می شن و هیچکار هم نمی تونن بکنن. نتیجشم بدبینی به نظامه که نظام باید به شدت با کسانی که از قدرتشون سو استفاده می کنن برخورد کنه.

بازم احسنت به خانم رزمجویی. واقعا برازنده نام خانوادگیشون هستن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
سلام. شرح واقعی ماجرای بیمارستان: در تاریخ 4/5/94 در پی ضرب با چاقو خانمی توسط همسرش و فوت مشکوک همسرش 4 نفر از قضات به بیمارستان مراجعه و بازپرس بعد از رویت وضعیت جسمی مجروح به نزد دکتر جراح (رزمجوئی) رفته و ضمن معرفی خود به عنوان بازپرس رسیدگی به قتل به دکتر میگوید که تنها دلیل پرونده همین خانم مجروح است و بررسی کنید مشکلی پیش نیاد. که خانم دکتر با لحنی توهین آمیز و تمسخر آمیز به بازپرس گفتند خوب که شما اومدید به من گفتید وگرنه اطلاع نداشتم. صبح تا الان بازی میکردم. در ادامه قاضی رحمانی به دکتر تذکر میده که مواظب حرف زدن باش پرونده قتله و اگر بازپرس سوالی میپرسه مودبانه جواب بده که دکتر فروغ رزمجوئی هم در جواب میگه بی ادب خوتون هستید غلط کرده به من دستور میده من زیردست ایشان نیستم ایشان به زیردستانش دستور بدهد و در ادامه هم در حضور مامور بیان کرده که قضات پای خود را از گلیمشون بیرون گذاشتند. مابقی پیامهائی که در فضای مجازی آمده کذب است.
ممسنی
|
United Kingdom
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
من یه شهروند ممسنی هستم ایشالله که کسی راهش به بیمارستان نیفته
ولی همه مسولین بیمارستان ممسنی با بیماران رابطه خوبی دارن و برخوردشون با بیمار و همراه بیمار عالیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
متاسفم اگر برای کشاورزی این اتفاق می افتاد ایا وزیر کشاورزی دفاع میکرد اگردرحق گارگری اجحاف میشد ایا وزیر کار عکس العملی نشان میداد ظاهرا فقط افراد سطح بالا صاحب دارند .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
در شان وزیر بهداشت نیست که به دکتری که به جامعه قضایی توهین کرده افتخار کند. جناب وزیر به جای افتخار کردن باید بگوید رفتار خانم دکتر در شان یک پزشک نبوده. وقتی در مورد یک قتل یک مقام قضایی در خارج از وقت اداری جهت تحقیق به محل حادثه می رود پزشک که خوب است حتی اگر رئیس جمهور هم باشد موظف به همکاری با قاضی است . عدم رعایت ادب در پاسخگویی به یک مقام قضایی برازنده یک پزشک نمی باشد و قطعا توهین به مامور دولت در حین وظیفه قلمداد شده و بدون در نظر گرفتن جایگاه شخص باید قانون در مورد وی اجرا شود. اظهارات وزیر محترم بهداشت عجولانه و بدون تحقیق در خصوص موضوع بوده است.
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آقای وزیر به جای دفاع از پزشکان بهتره یک کلاس اخلاق وادب براشون بزاره .. هم پول مردم می‌گیرن هم منت میکنن
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
قابل توجه عزیزان....پزشک کارش درمان بیماره فرقی نمیکنه اون بیمار قاتل باشه یا مقتول ...بازپرس میتونست یه وقت دیگه حضور پیدا کنه و سوالاشو بپرسه..این خانم پزشک دقیقا به کار خودشون ودقسمی ک یاد کردن عمل کرده
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
کسانی که با حتی یک نفر بازپرس تا الان دمخور شد باشند، میدونند که به علت حجم کار، بازپرسا معمولاً سر صحنۀ قتل را هم خیلی سریع صورت جلسه میکنند. پس وقتی بازپرس نورآبادی بعد از صحنۀ قتل شوهر اون مجروح، خیلی زود اون هم همراه دو قاضی دیگه به بیمارستان میره حتما خیلی اوضاع وخیم بوده.
در ثانی، بازپرس محترانه از پزشکی که در حال خوش و بش با کادر بوده درخواست میکنه که به این بیمار توجه ویژه داشته باشه چون تنها سرنخ پرونده است.
پزشک بسیار بی ادبانه و با توهین پاسخ میده.
نهایتا بعد از اینکه بازپرس صحنه را با بردباری و متانت ترک میکنه و خبر به دادستان شهر میرسه، به دستور دادستان، پزشک فراخوانده میشه اون هم نه پزشکی که در حال مداوا بوده بلکه پزشکی که در پارکینگ بیمارستان در حال رفتن به منزل بوده!!
در نهایت، هنوز مدت زیادی از جوسازی این پزشکان در خصوص یه نتقاد ساده سریال نگذشته! این قشر به رفتارهای اینچنینی عادت داده شدند.
صرفنظ را از قضاوت در مورد سایر رفتارها، این رفتار دادستان شهر، بسیار به جا بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
تابناک عزیز 2سال پیش در شیراز 3 مامو آتشنشانی را شب چهارشنبه سوری توسط جانشین فرمانده انتظامی شیراز تا حد مرگ کتک زدند و خودرو امدادی را با گلوله هرچهار چرخش را پنچر کردند. دردناکتر اینکه وقتی یکی از آتشنشانان می گوید مرا چرا میزینید من فرزند شهیدم همان آقایی جانشین میگوید این فرزند شهیدرا بیشتر بزنید. البته 9 ماه بعد با گل و شیرینی رفتند ورضایت گرفتند اما پیشگاه قدس الهی چنین ظلمی هرگز از یاد نمی رود .
ک ق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اولاً جناب قاضی ، با توجه به موقعیت شغلی خودش، حد اقل احترام به خودش میگذاشت، چون روزی این جایگاه حضرت علی بود، وقدری حوصله میکردند، ولی متاسفانه کادر قوه قضاییه به هر مکان دولتی که وارد میشوند، حس مالکیت دارند، و نمیدانم این حق را کی برای آنها ایجاد کرده،در خصوص این واقعه پزشک در حال درمان بوده اما بهتر بود جناب قاضی با رئیس بیمارستان هماهنگ میکرد تا این همه جنجال بپا نشود بعد کتک کاری. یک زن به خاطر جرم نکرده، اون هم کسی که سی سال. از بهترین دوران عمر خودش زحمت کشیده که به مردم کشورمان خدمت کنه، که سلامتی جامعه مدیون همین افراد است، ولی همین بازپرس یه کارشناسی حقوق داره، از ریاست محترم قوه قضاییه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار