مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: آزمایشات لازم روی لاشه پرندگان و مرغ‌های فاسد شده انجام شد که مشخص گردید هیچ یک به آنفولانزا مبتلا نبوده و آزمایشات بیشتر تا مشخص شدن علت انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۷۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 02 November 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: هفتم آبان‌ماه تعدادی لاشه مرغ مشکوک به مسمومیت در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف شهرستان سروستان رها شده بود و پرندگان شکاری زیادی از جمله سارگپه و عقاب های صحرایی از آن‌ها تغذیه کردند. که 35 قطعه از آن‌ها دچار مسمومیت شده و از این تعداد 28 قطعه تلف شده اند و با تلاش های ماموران محیط زیست، 8 پرنده احیا و در طبیعت رها شدند. لاشه این پرندگان و مرغ‌های فاسد برای کالبد شکافی و بررسی علت مسمومیت به دامپزشکی منتقل شد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان فارس در این خصوص توضیح داد: در آزمایشگاه مرکزی استان فارس آزمایشات لازم روی لاشه پرندگان و مرغ‌های فاسد شده انجام شد که مشخص گردید هیچ یک به آنفولانزا مبتلا نبوده و آنفولانزای مرغی رد می‌شود و برای بررسی سایر مسمومیت‌ها نمونه‌هایی به آزمایشگاه‌های مشهد و تهران ارسال شده است که پس از بررسی‌های لازم علت دقیق مسمومیت اعلام می‌گردد.

دکتر یعقوب مهندس با بیان اینکه موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم، گفت: آمار شروع جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها را داریم و براساس آمارهای قبلی و سن مرغ‌های رها شده در شهرستان به دو مرغداری مشکوک بودیم که اطلاعات را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دادیم و پرونده در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در مرغداری‌ها باید چاه دفن لاشه وجود داشته باشد به مرغداران هشدار داد و تاکید کرد که حتما به صورت صحیح لاشه‌های مرغ‌های تلف شده را دفن کنند تا سایر حیوانات از آنا‌ها تغذیه نکنند.

پرنده های شکاری تلف شده از نوع عقاب‌ صحرایی و سارگپه و بومی منطقه بودند و در اطراف دریاچه مهارلو زندگی می‌کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار