نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: کسانیکه می خواهند با استکبار مبارزه کنند نباید حتی در ابعاد کوچکتر مستکبر باشند و کسیکه مال مردم را می خورد و ظلم می کند مرد میدان مبارزه نیست.
کد خبر: ۶۷۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 02 November 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد: اکثر مشکلات امروز جامعه از کمبود و عدم توجه مناسب به تقوا است.

وی ادامه داد: اگر تقوا وجود داشته باشد مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... برطرف می شود زیرا بخش زیادی از این مشکلات از بی تقوایی است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: شاید امروز مشکلات فرهنگی و اقتصادی در جامعه نمایان باشد و رفع آنها لازم است اما آنچه که باعث رفع مشکل به طور ریشه ای می کنه توسعه تقوا است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: برخی مواقع تقوا را دست کم می گیریم و باید به گونه ای خودمان را آماده کنیم نه اینکه فقط به دنبال شعار و نشان دادن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور چشم گیر مردم در مراسم اربعین حسینی، گفت: در استان فارس شاهد حضور عزاداران در حرم مطهر حضرت شاه چراغ(ع) بودیم که این ولایتمداری و عشق به امام حسین(ع) مایه افتخار برای هر مومن و مسلمان بود.

وی تصریح کرد: امتی هستیم که از شرق و غرب عالم به یاد امام حسین(ع) همدل و وابسته هستند.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت های هفته جاری نیز گفت: رحلت حضرت محمد(ص) را در پیش داریم که عزای بزرگ است و برای ۲۸ صفر نیز وظیفه داریم که هیات ها تشکیل و مراسم عزاداری برقرار شود.

آیت الله دژکام یادآور شد: در این روز عده ای از مومنین عزادار از اصفهان به شیراز می آیند که باید برنامه ریزی ویژه ای برای این روز داشته باشیم و به جهانیان بگوییم که اگر بشریت عقب مانده به دلیل لبیک نگفتن درست به دعوت پیامبر(ص) است.

وی افزود: خود هیات ها اگر هیچکس هم نگوید باید حرکت کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: پایان ماه صفر نیز شهادت حضرت امام رضا(ع) است که معمولا شاهد حرکت مردم به سمت مرقد مطهر ایشان هستیم.

آیت الله دژکام با اشاره به روز فرهنگ عمومی نیز گفت: برداشت هایی از این اصطلاح می شود که درست نیست بحث فرهنگ بحثی نیست که اگر تمام اعضای شورا وقت بگذارند و مصوب کنند تا فرهنگی اصلاح شود در حالیکه فرهنگ مربوط به همه مردم و با مشارکت جدی مردم است.

وی در خصوص روز ۱۳ آبان نیز گفت: روز مبارزه با استکبار جهانی ۱۳ آبان است که باید به این موضوع توجه شود که اصل استکبار قیافه گرفتن در مقابل خداوند است مستکبر زیاد داریم اما توجه نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: مبارزه با استکبار وظیفه دائمی است و مربوط به زمان و مکان خاص نیست.

آیت الله دژکام افزود: باید توجه داشت که همه مرد مبارزه با استکبار نیستند آنکه می خواهد با استکبار مبارزه کند نباید مستکبر باشد عده ای به خوردن مال مردم افتادن و حالا نمی توانند با استکبار جنگ کند زیرا خودش نفوذی استکبار است.

امام جمعه شیراز گفت: برای فریاد زدن بر سر استکبار باید یک نگاهی هم به خودمان بیندازیم اما آمریکا بداند که درون این کشور مملو از جمعیتی است که فریاد مرگ بر آمریکا را سر میدند و تا زمان نابودی آمریکا از پا نمی نشینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار