مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: التهابات بازار در کرمانشاه کم شده است.
کد خبر: ۶۷۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 01 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا  داریوش جودکی اظهار کرد: در پی نوسانات اخیر قیمت ارز شاهد التهاباتی در بازار بودیم که اکنون این التهابات فروکش کرده است.

وی نمونه التهابات بازار را در محصولاتی مانند رب گوجه و... دانست و اظهار کرد: با تدابیری که در داخل استان اندیشیده شده مشکلی برای تامین کالاهای اساسی و محصولی مانند رب گوجه وجود ندارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه معتقد است، در چنین شرایط احتکار خانگی که توسط خود مردم صورت می‌گیرد به التهاب بازار دامن می‌زند.

جودکی از تشدید نظارت‌ها بر بازار در این ایام به منظور برقراری آرامش در بازار هم یاد کرد و ادامه داد: البته نقش اصلی تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌های تخلف است و نظارت بر بازار باید توسط سایر بخش‌ها مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف صورت گیرد اما برای رفاه حال مردم گاهی تعزیرات حکومتی هم به بعد نظارت وارد می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن 13 آبان و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، افزود: 13 آبان هیچ مشکلی برای بازار ایجاد نخواهد کرد، با این وجود برای مقابله با جو روانی نظارت بر بازار را تشدید خواهیم کرد.

جریمه هزار میلیارد ریالی قاچاقچیان

وی اشاره‌ای هم به پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی طی یک سال اخیر داشت و عنوان کرد: در این مدت یازده هزار و 313 پرونده در بخش کالا و خدمات با رسیدگی 100 درصدی داشتیم که 91 میلیارد ریال جریمه برای این پرونده‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول، عمده تخلفات صورت گرفته عدم درج قیمت، گرانفروشی و کم فروشی بوده است.

جودکی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز را نیز 1786 مورد اعلام کرد و افزود: در این بخش نیز رسیدگی 98 درصدی با میزان جریمه هزار میلیارد ریال داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه درباه پرونده‌های حوزه بهداشت و درمان نیز تاکید کرد: در این بخش نیز 563 پرونده ورودی با رسیدگی 100 درصدی داشتیم که میزان جریمه آنها دو میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد پرونده‌های اخذ وجه اضافه (دریافت زیرمیزی) توسط پزشکان در کرمانشاه به صفر رسیده، یادآور شد: عمده تخلفات این بخش بهداشت محیط، بهداشت مطب‌های پزشکی و ... بوده است.

جودکی از تشدید نظارت بر انبارهای کالا در استان هم خبر داد و عنوان کرد: حدود 70 پرونده احتکار داشتیم که عمده کالاهای احتکاری مربوط به لوازم خانگی، قطعات یدکی، برنج، لاستیک و... بود.

وی از کشف 2500 تن برنج در این مدت یاد کرد که بخش قابل توجهی از آن با قیمت حدود 70 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری برای برپایی یک نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات احتکاری کشف شده، خاظرنشان کرد: تاکنون صاحبان کالاها برای برپرایی نمایشگاه تمکین نکرده‌اند که موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

جودکی در پایان از مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل برای موج بازگشت زوار اربعین وجود داشت هم یاد کرد و افزود: برای اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی حاضر باشند زائرین را با نرخ مصوب جابجا کنند، لاستیک در اختیار آنها گذاشتیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار