زنگ پدافند غیر عامل صبح امروز چهارشنبه با حضور سرپرست استانداری مازندران در مدارس استان نواخته شد.
کد خبر: ۶۷۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 31 October 2018

ایرنا، مراسم نمادین زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه دخترانه اشرف العلما ساری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آیین با بیان این که پدافند غیر عامل گستردگی بسیاری در حوزه های اقتصادی و فرهنگی دارد، گفت: نباید دانش آموزان و خانواده آموزش و پرورش به پدافند غیر عامل نگاهی اشتباه و نظامی داشته باشند.
عسگری نیکزاد آموزش و پرورش را اصلی ترین بستر اجرای پدافند غیر عامل دانست و افزود: آگاه سازی و مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید نوک پیکان استراتژی پدافند غیر عامل باشد.
وی هدف از اجرای پدافند غیر عامل در فضای آموزش و پرورش را کاهش آسیب پذیری فرهنگی در برابر تهدیدات عملیات روانی دشمن عنوان کرد و گفت: پایدار سازی سیستم های فرهنگی و ارتقای آستانه تحمل ملی و مدیریت بحران عملیات فرهنگی و روانی از دیگر اهداف پدافند غیرعامل در سطح آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همکاری مستمر با برنامه های مدیریت پدافند غیر عامل مستقر در استانداری مازندران، فراخوان مسابقات میان دانش آموزان برای جذب آنها در حوزه پدافند غیر عامل، برگزاری هشت ساعت اختصاصی کلاس های پدافند غیرعامل برای معلمان آموزش دفاعی ، برگزاری آموزش تربیت و مربی پدافند را از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل برشمرد.
نیکزاد گفت: آموزش بیش از 40 هزار دانش آموز در سراسر استان در حوزه پدافند غیر عامل و نصب بنر و دیوار نوشته های بیانان مقام معظم رهبری در مدارس در زمینه پدافند غیر عامل از دیگر اقدامات امسال آموزش و پرورش این بخش است.
استان مازندران در سال تحصیلی جدی بیش از 538 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه و 23 هزار کلاس درس در حال تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار