مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: برخی افراد از بانک‌ها تسهیلات ارزی دریافت کردند تا کالایی وارد کنند اما به تعهد خود عمل نکردند که در مجموع دو پرونده 13 میلیارد و 800 میلیون تومان تخلف صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۷۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک : غلامرضا صالحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان تعزیرات پناهگاه مردم در خصوص حقوق مصرف کننده و کسانی است که در عرصه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هرجایی در حق مصرف کننده تضییع حقی صورت بگیرد سازمان تعزیرات احیای کننده حق از دست رفته است و در خصوص تولیدکننده و فعال اقتصادی نیز اگر حقی تضییع شود سازمان تعزیرات اجازه آن را نخواهد داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان این که در نوسانات اخیر بازار لازم بود سازمان تعزیرات حضور پررنگ‌تری داشته باشد، بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک پناهگاه و ملجا وظیفه دارد هرگونه حقی که از مصرف کننده تضییع می شود با اقدامات سلبی مانع آن شود.

وی با بیان این که 57 فقره احتکار در مرداد و شهریور ماه سال جاری مقابله شده است، عنوان کرد: 13 فقره اخفا و عدم عرضه کالا نیز انجام شده است که ارزش ریالی این کالاها 770 میلیارد تومان بوده است و این اقلام شامل آهن، میلگرد، لاستیک کامیون، لوازم خانگی، حبوبات، برنج، پوشک، نخ و الیاف نخی بوده است.

صالحی با بیان این که نیمی از پرونده‌ها منتهی به صدور حکم شده است و نیمی دیگر در حال تعیین تکلیف است، تصریح کرد: روند عرضه این کالاها با سازمان صنعت، معدن و تجارت است و همان روزی که پرونده به دست شعبه صادرکننده رسید، دستور توزیع داده شده اما روند توزیع با سازمان صمت است، معادل 70 درصد ریالی کالا جریمه شامل حال محتکران می‌شود.

وی با بیان این که از ابتدای سال جاری 16 هزار و 253 پرونده تخلف در شعب سازمان تعزیرات رسیدگی شده است، مطرح کرد: 11 هزار و 909 پرونده مربوط به تخلفات عرضه و خدمات بوده است، 1834 پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده است و 2510 پرونده مربوط به بخش بهداشت، درمان و دارو بوده است؛ در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تخلفات خدمات و کالا 10 درصد افزایش تخلف، در حوزه قاچاق کالا و ارز یک درصد افزایش و در حوزه درمان و دارو یک درصد کاهش تخلف داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان مطرح کرد: محکومیت بیش از 500 میلیون تومانی برای یک قاچاقچی طلا در نظر گرفته شده است که طلای او نیز ضبط شده است؛ همچنین یک محکومیت بیش از 285 میلیون تومانی نیز برای یک قاچاق طلای دیگر بوده است که طلاهای او نیز ضبط شده است.

وی ادامه داد: 216 میلیون تومان نیز محکومیت افرادی در خصوص قاچاق پتو و موبایل بوده است، فرد دیگری نیز به دلیل قاچاق سیگار 578 میلیون تومان جریمه شده است.

صالحی مطرح کرد: 30 کامیون برنج قاچاق در 2 پرونده نیز کشف شده است که در یک پرونده 8 کامیون برنج قاچاق بوده است و علاوه بر ضبط برنج‌ها به جریمه مالی نیز محکوم شدند؛ در پرونده دوم نیز 22 کامیون برنج قاچاق کشف شده که علاوه بر ضبط برنج ها بیش از 2 میلیارد و 530 میلیون تومان نیز جریمه شده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی افراد از بانک‌ها تسهیلات ارزی دریافت کردند تا کالایی وارد کنند اما به تعهد خود عمل نکردند و باید عین ارزی که دریافت کردند پس بدهند که در یکی از این پرونده ها 9 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است و در پرونده دیگر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان و در پرونده دیگر یک میلیارد تومان بوده است و چندین پرونده دیگر هم موجود است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان این که یک داروخانه متخلف به دلیل نداشتن مسؤول فنی تعطیل شده است، تاکید کرد: 3 پزشک نیز به دلیل دریافت زیرمیزی محکوم شدند، 3 شرکت پخش دارویی نیز به دلیل تخلفات محکوم و یک مرکز شنوایی‌سنجی به دلیل عدم ارائه خدمات استاندارد و نداشتن مجوز تعطیل شد.

وی در پایان با بیان این که یک فروشگاه لوازم خانگی به دلیل گرانفروشی 60 میلیون تومان جریمه شده است، ادامه داد: 16 هزار و 253 پرونده تا مهر ماه سال جاری مختومه شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار