عضو هیئت‌رئیسه شهر قم با تأکید بر استقرار ستادهای اطلاع‌رسانی به زبان‌های اردو، عربی و انگلیسی در مبادی ورودی شهر گفت: بوستان‌های شهر قم آماده استقبال از اسکان زائران اربعین هستند.
کد خبر: ۶۷۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 29 October 2018

 به گزارش تابناک قم، حسن طلایی با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری قم در آماده‌سازی شهر برای اربعین اظهار داشت: استقرار مخازن فان و توزیع بیش از 1500عدد کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در راستای کنترل نظم و نظافت عمومی تنظیف محیط شهری خصوصاً در محل عبور دسته‌های و هیئت و ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی افزود: استقرار تانکرهای آب جهت شرب، آبپاشی، شستشوی معابر و وضو پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بلوار پیامبر اعظم (ص) و مسجد مقدس جمکران با نصب بنر از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم گفت: آماده‌سازی کلیه سرویس‌های بهداشتی خصوصاً هسته مرکزی شهر توسط عوامل خدمات شهری و فضای سبز مناطق، جهت رعایت موارد بهداشتی و رفع مشکلات احتمالی و پیش‌بینی نیروی نگه‌دارنده ثابت به‌صورت 24 ساعته در هر سرویس بهداشتی اندیشیده شده است.

عضو شورای شهر با تأکید بر فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه خدمات شهری و زیباسازی معابر شهر ویژه اربعین خاطرنشان کرد: پاک‌سازی و مناسب‌سازی محوطه پیرامون مساجد و تکایا اعم از لایروبی انهار، لکه‌گیری آسفالت، رنگ‌آمیزی جداول و انتقال خاک و نخاله‌های شهری در روزهای گذشته انجام‌گرفته است.

طلایی با اشاره به آمادگی کامل بوستان‌های شهر برای استقبال از زائران اربعین در مسیر بازگشت از پیاده‌روی اربعین ابراز کرد: بوستان‌های شهر با آماده شدن زیرساخت‌های لازم آماده پذیرایی از زائران اربعین است، همچنین عطرآگین نمودن فضا با گلاب و اسپند توسط مناطق هشتگانه نیز در روز اربعین پیش‌بینی می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استقرار ستادهای اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در مبادی ورودی شهر و هسته مرکزی شهر به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی از اقدامات مهم انجام‌شده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به فعالیت‌های مجموع مدیریت شهری قم در قرارگاه مردمی اربعین ادامه داد: در اختیار گذاشتن 10 سازه‌های تبلیغاتی پرتابل و 3 عرشه پل هوایی، تهیه بنر سازه‌های فوق توسط سازمان زیباسازی و فضاسازی داخل مصلی با نصب کتل و بنر توسط سازمان زیباسازی از اقدامات مهم انجام‌شده در قرارگاه مردمی اربعین قم است.

وی با تأکید بر برخی دیگر از مهم‌ترین فعالیت انجام‌شده در مصلی قدس و قرارگاه مردمی اربعین تأکید کرد: استقرار اکیپ‌های سازمان آتش‌نشانی، نصب 10 عدد پرژکتور جهت روشنایی محوطه مصلی،توزیع یک کانتینر میوه اهدایی توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار، تأمین 2 دستگاه اتوبوس در قرارگاه اربعین جهت جابجایی زائرین به حرم مطهر، تأمین پارکینگ جهت قرارگاه اربعین و آماده‌باش سامانه 137 جهت اطلاع‌رسانی به زائرین داخلی و خارجی ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار