معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: آماده معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران عزیز برای جوانان جهان اسلام هستیم.
کد خبر: ۶۷۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 26 October 2018

امیر تقی‌زاده در سومین اینفوتور گردشگری "شهر زیبای من" در شهرستان مراغه اظهار کرد: امروزه، شبکه ملی گردشگری جوانان ایران، باحمایت‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل طرح‌های ملی وزارت، به مسیر رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد و ظرفیت‌های ایجاد شده در این شبکه در عرصه گردشگری، ضمن ایجاد نشاط برای جوانان این مرز و بوم، زمینه ایجاد اشتغال این عزیزان را در صنعت گردشگری و توریسم فراهم خواهد کرد.

وی گفت: این سومین اینفوتور گردشگری هست که در پهنه دو گردشگری کشور برگزار می‌شود و هر نقطه از خاک این کشور، سرشار از تمدن، فرهنگ و آثار تاریخی است که ثروت عظیمی را در قلب خود به نسل‌های بعدی رسانده و امروز نیازمند حضور جوانانی پرشور، متخصص و متعهد در این حوزه هستیم که این ظرفیت را به جهانیان نشان دهند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اینفوتور مراغه را ویژه توصیف کرد و افزود: در این برنامه، ۳۶ دانشجوی خارجی دانشگاه تبریز، ۴۶ دانشجوی غیربومی توریسم و گردشگری دانشگاه‌های استان و همچنین، ۲۰ نفر از اساتید گردشگری و فعالان حوزه گردشگری حضور داشتند که امیدواریم تجربه عملی خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری شهرستان مراغه در کل کشور و دنیا بسط داده و زمینه حضور گردشگران را فراهم کنند.

تقی‌زاده، نقطه بارز این برنامه را اعطای مجوز ۱۳ خانه بوم‌گردی و رونمایی از کتابچه راهنمای گردشگری مراغه بیان کرد.

وی ادامه داد: این ظرفیت‌ها می‌توانند به عنوان الگوی عمل و نقشه راه در همه شهرهای کشور مورد استفاده قرار گیرند.

در این برنامه، میهمانان ملی و بین‌المللی، پس از برگزاری جلسه رسمی در فرمانداری مراغه، از موزه ایلخانی، مقبره اوحدی مراغه‌ای، معبد میترا یا مهر، موزه فسیل شناسی، گنبد سرخ، سدخاکی علوی، بازار تاریخی و رصدخانه مراغه بازدید کرده و از نزدیک با تاریخچه این مناطق آشنا شدندایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :